Spektakl i co dalej? – warsztat konsultacyjny dla nauczycieli

Zapraszamy nauczycielki i nauczycieli nauczania przedszkolnego i  wczesnoszkolnego do udziału w warsztacie konsultacyjnym do spektaklu „Kulawa kaczka i ślepa kura”. Udział w warsztacie poprzedzony jest obecnością na pokazie spektaklu „Kulawa kaczka i ślepa kura” w reżyserii Anny Przygody i Tomasza Kowola. Wstęp bezpłatny!

Podczas warsztatu uczestniczki i uczestnicy podzielą się swoimi wrażeniami ze spektaklu i wspólnie spróbują ustalić najważniejsze tematy podejmowane w przedstawieniu. Udział w warsztacie będzie okazją do wymiany pomysłów i idei dotyczących kreatywnego działania wokół przedstawienia. Wspólnie omówimy, jakie są możliwości działań z grupą dzieci lub z indywidualnym dzieckiem, wokół tematów i wątków zaczerpniętych ze spektaklu. Punktem wyjścia do omówienia działań będą kreatywne zadania zaproponowane przez edukatorki i współtwórców spektaklu.

Udział w warsztacie i wstęp na spektakl są bezpłatne.
Można wziąć udział indywidulanie lub z osobą towarzyszącą (z dzieckiem).
Czas trwania całości wydarzenia (spektakl + warsztat) to około 3 godziny.
Warsztat konsultacyjny poprowadzą edukatorki z Guliwera: Anna Kierkosz i Julianna Chrzanowska.

Liczba miejsc jest ograniczona i obowiązują zapisy.

 

Wszelkie pytania na temat pokazu połączonego z warsztatem konsultacyjnym oraz zapisy prosimy zgłaszać telefonicznie lub mailowo na poniżej podany kontakt:

Anna Kierkosz
kuratorka edukacji i projektów
kom. 539 017 040
a.kierkosz@teatrguliwer.pl

Kulawa kaczka i ślepa kura

Co wyniknie ze spotkania utykającej kaczki i kury, która nie widzi? Dwie, zupełnie różne od siebie, postaci: introwertyczna kaczka i niezwykle towarzyska kura wyruszają we wspólną podróż po marzenia. Mimo napotykanych przeciwności przedzierają się przez scenerię sielskich krajobrazów i miejsc wyjętych wprost z kart książki.

Czeka je długa droga, choć niekoniecznie liczona w kilometrach. Jak dojść do miejsca, gdzie spełniają się wszystkie marzenia? Czy warto zaufać intuicji i podążać cały czas naprzód? Pytanie, czy taki plan zmieści się w uporządkowanym kaczym świecie?

Postaci stworzone przez Ulricha Huba, autora książkowego oryginału, próbują dotrzeć do tajemniczego miejsca, jednocześnie pokonując też odległość między własnymi charakterami. Czy pomogą w tym wyobrażenia na temat świata przeniesione z przeczytanych wcześniej powieści? Czy lepiej pozwolić wyobraźni działać i dać się ponieść przygodzie? Ostatecznie odpowiedź może być na wyciągnięcie dzioba.

Guliwer Dostępny – Kulawa kaczka i ślepa kura

Ssaki, ptaki, teatralne draki – podchody!

Wyjątkowo w Dniu Dziecka zapraszamy na podchodową edycję warsztatów „Ssaki, ptaki, teatralne draki. Część GŁOS”.

Podczas podchodów jak zwykle przeniesiemy się do świata przyrody, by z teatrologicznym zacięciem badać zachowania dzikich zwierząt, wśród których roi się od artystycznych talentów.
Będziemy tropić zwierzęta, szukać śladów, bawić się i odkrywać świat dzikiej przyrody językiem teatru i ekspresją głosu.
Wspólnie rozwikłamy zagadkę solistów operowych zamieszkujących subtropikalne lasy Archipelagu Malajskiego.

Co więcej, pomaszerujemy barwną paradą ptaków na Dużej Scenie Teatru, będziemy tropić, malować i świetnie się bawić!

Na uczestników i uczestniczki czekają więc niezwykłe zabawy ruchowo-głosowe i zadania plastyczne!

Dla kogo? 
Dla dzieci od 3 lat z rodzicami/opiekunami

Czas trwania – ok 60 minut
Cena biletu – 40 zł
Cena biletu internetowego – 41 zł

Zachęcamy do uczestnictwa w wygodnym stroju.

 

Skunks i Borsuk

Kto nie lubi swoich małych codziennych rytuałów? Kto nie ma niewielkich przyzwyczajeń wpisanych na stałe w rytm dnia? A co jeśli ktoś inny, zupełnie nagle, zajmie nasz ulubiony palnik na kuchence gazowej lub weźmie bez pytania kubek, z którego pijemy TYLKO my? Czasem nasz doskonale poukładany świat trzeba ułożyć na nowo.

Życie, w końcu, potrafi zaskoczyć każdego. Najlepiej wiedzą o tym bohaterowie książki Amy Timberlake „Skunks i Borsuk”, na podstawie której powstał spektakl Igora Gorzkowskiego.

Przedstawiamy wam opowieść o tym, jak można budować piękna przyjaźń mimo oczywistych różnic. Jak jednak poradzić sobie ze zmianą i przyzwyczaić się do nowych sytuacji? Być może trzeba otworzyć się na druga istotę i zmienić perspektywę, która wrosła w nas tak silnie?

Najmłodsi widzowie przekonają się, czy współdzielenie domu przez cichego Borsuka i ekstrawertycznego Skunksa może stać się szansą na zupełnie niespodziewaną relacje. „Skunks i Borsuk” został uznany „Najlepszą książką dziecięcą 2020” wg magazynu „Kirkus Reviews”. Premiera na Scenie Liliput to koprodukcja Teatru Guliwer z Teatrem Soho.

Moje miejsce

„Moje miejsce” to warsztaty plastyczne inspirowane spektaklem „Królewna Logorea i Niedźwiedź”. Idąc tropem opowieści o czarach i królewnie, która wolała czytać książki zamiast uczestniczyć w dworskich rytuałach zaprosimy dzieci do stworzenia atlasu ulubionych miejsc. Spróbujemy rozpisać zaklęcia, które pomogą przenosić się do przestrzeni wywołujących miłe wspomnienia, a także odwzorować je w mini-książeczce, która wspólnie wykonamy. Warsztaty będą opierać się na idei, jak najszerszej różnorodności, więc również techniki użyte do stworzenia tych wyjątkowych miejsc będą dopasowane do potrzeb uczestników i uczestniczek.

Wstęp bezpłatny, liczba miejsc ograniczona.

warsztaty dla dzieci 8-12 lat

prowadzenie: Julia Juzyk, Jakub Sobolewski

Julia Juzyk – pochodząca z Dolnego Śląska twórczyni sztuki wizualnej – obrazów, rysunków, kolaży, ilustracji i grafik. Absolwentka ASP we Wrocławiu. Zawodowo zajmuje się grafiką.
Projektuje książki, plakaty i inne formy wizualne, głównie edukacyjne, dla dzieci, młodzieży i nauczycieli.

Wszystko w głowie

Często nie wiem jak się zachować wobec Innych, chociaż sama czuję się Inna i boję się odrzucenia. Brakuje mi słów, żeby nazywać uczucia pojawiające się w mojej głowie.

Znacie to? Z autopsji? (AUTOPSJA – naoczne stwierdzenie czegoś, własna obserwacja).

Więc może spróbujmy razem odkryć narzędzia, za pomocą których nazwiemy poukrywane w nas emocje. Pomogą nam w tym Cztery Bardzo Różne Osoby, które przypadkowo spotkają się na scenie. Widzą świat inaczej, bo pochodzą z różnych miejsc, mówią w różnych językach i posługują się różnymi zmysłami.

Zadajmy sobie pytanie: jak patrzy na świat osoba, która nie widzi wzrokiem? Co myśli i słyszy osoba, która mówi w obcym języku? Ale przede wszystkim – jak to jest, że bez względu na nasze różnice czujemy się podobnie – mamy podobne strachy i radości.

Dzięki temu, że wszyscy tak bardzo się różnimy, możemy spróbować spojrzeć na świat z kilku perspektyw i wreszcie zobaczyć siebie – małą drobinkę w wielkim ekosystemie.

W spektaklu twórcy i twórczynie wykorzystują technologię binauralną, dzięki której osoby uczestniczące w spektaklu mogą stać się częścią wydarzeń. Na scenie znajdzie się też Głowa, która pomoże nam wejść do świata wyobraźni. Głowa, która milczy, ale wydaje dźwięki. Nazywa się Bezsłowny Narrator. Albo Narratorka. Głowa pamięta wszystkie miejsca, nawet te, w których nigdy nie była i dlatego może o nich śnić. Jak wehikuł zabierze nas w przedziwną podróż.

Przedstawienie, od początku do dnia premiery, jest tworzone wspólnie z osobami niewidomymi i słabowidzącymi  – jako konsultantami, ekspertami i współtwórcami zarazem. Utkany z osobistych historii scenariusz przedstawienia, powstał na podstawie zebranych opowieści uczestników i uczestniczek warsztatów oraz pracy z aktorkami i aktorami podczas prób. “Wszystko w głowie” jest przedstawieniem dla wszystkich począwszy od 10 roku życia.

Spektakl, zrealizowany wraz z osobami z niepełnosprawnością wzroku, jest stworzony z myślą o osobach niewidomych i słabowidzących. Osoby widzące będą miały szansę poczuć, jak poznają świat osoby niewidome

Kolory mają zapachy i smaki. Wszystko ma zapach i smak. Wszystko jest czymś innym. Wszystko się do czegoś porównuje. Niewidomi mają naprawdę dziwne skojarzenia.

Słońce to miękka, gorąca kulka na sznurku, która leci do góry i w niej jest zamknięta kobieta czarodziejka, która śpiewa wysokie aaaaaa.

(Nicola – uczestniczka warsztatów)

Zobacz kartę edukacyjną do spektaklu

Spektakl realizowany w ramach projektu Równi.Różni.doc finansowanego ze środków PFRON

Partnerstwo i wsparcie merytoryczne: Polski Związek Niewidomych, Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych im. Róży Czackiej Laski (klasa 6) prowadzony przez Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi

 

Zwiastun spektaklu:

 

Spektakl bierze udział w 30. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Dominik Gac, Piotr Hildt, Anna Jazgarska, Szymon Kazimierczak, Andrzej Lis, Wanda Świątkowska.

 

 

Jeżeli potrzebujesz wskazówek w wersji audio, jak dojść do Teatru Guliwer zapraszamy do osłuchania przewodnika głosem Elżbiety Pejko.

Uśmiech bez kota

Uśmiech bez kota
opera hologramowa dla dzieci autorstwa Agaty Zubel na podstawie „Alicji po drugiej stronie lustra” i wątków z „Alicji w Krainie Czarów” Lewisa Carrolla.

Opera hologramowa dla dzieci Uśmiech bez kota to eksperyment, który proponuje dzieciom współczesna kompozytorka i wokalistka Agata Zubel, a więc podczas tej przygody spotkamy przede wszystkim bardzo dużo dziwnych dźwięków, rytmów, melodii, odgłosów i brzmień. Muzyka współczesna jest krainą, w której królują zdziwienie, eksperyment i zabawa.
Światowa prapremiera wydarzenia odbędzie się w ramach 13. Festiwalu Muzyki Współczesnej dla Dzieci „Mała Warszawska Jesień” i 66. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Opera hologramowa dla dzieci „Uśmiech bez kota” jest zamówieniem kompozytorskim Teatru Lalek Guliwer i Festiwalu „Warszawska Jesień”.

Czy lubicie się dziwić? I po co w ogóle nam zdziwienie? Czy to miłe uczucie czy raczej niepokojące? Podczas tej podróży przewodniczką będzie Alicja, która zaprowadzi nas do Krainy Po Drugiej Stronie Lustra. Inaczej: do Krainy Na Opak albo jak kto woli: Krainy Zdziwienia.

Najpierw zdziwimy się, że ściany mówią do nas w dziwnym języku: niby znanym a jednak zupełnie niezrozumiałym. Potem zadziwi nas, że Alicja potrafi świetnie śpiewać i to różnymi głosami. Potem zaczniemy się zastanawiać, czy nie trafiliśmy przypadkiem do gardła jakiejś szalonej śpiewaczki. Potem będzie jeszcze dziwniej, ale przekonamy się też, że zdziwienie
i zaskoczenie dobrze łączą się z zabawą. Bo cóż lepszego można robić w miejscu, w którym zamiast zwykłego kota zjawia się tylko jego uśmiech, a dżem jest po to, żeby o nim podyskutować: a nie, żeby go zjeść?

 

Wykonawcy:
Agata Zubel – koncepcja, libretto, muzyka, montaż i mastering dźwięku, reżyseria filmu
wykonanie partii wokalnych: Alicja, Biała Królowa, Czerwona Królowa, Biały Król, Czerwony Król, Uśmiech bez Kota, Jajko, Kwiaty;

Sebastian Kierzek – kamera, montaż video, efekty wizualne, video art, realizacja i reżyseria filmu;

Aleksandra Wasilkowska – scenografia przestrzeni;
Izabella Kurażyńska – aktorka prowadząca animacje;
Tomasz Kowol – aktor prowadzący animacje;
Anna Kierkosz – koncepcja działań edukacyjnych.

Nagrania filmu dokonano w SWR Experimentalstudio we Freiburgu

Współorganizatorem wydarzenia jest Teatr Lalek Guliwer
Wsparcie technologiczne: Leia Display

 

Bilety na premierowy spektakl w cenie 30 złotych można kupić na godzinę przed premierowymi wydarzeniami oraz online na stronie www.biletomat.pl

Wydarzenie jest współfinansowane w ramach Funduszu Instytucji Kultury M. St. Warszawy oraz ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

 

Guliwer Dostępny_Uśmiech bez Kota

Gwiezdne Dzieci

WYSTAWA W DZIAŁANIU DEDYKOWANA ZMYSŁOM

Czy lubicie dotykać rzeczy, które są miękkie albo gąbczaste? Być może wolicie to co szorstkie, śliskie albo pełne wypustek? Jakie kształty wam się najbardziej podobają? Wolicie to co malutkie, czy też to co ogromne? Jakie są wasze ulubione kolory? Czy lubicie jak jest jasno, czy może jak światło przypomina zachód słońca? A może najbardziej lubicie patrzeć w gwiazdy?
Zapraszamy was na wystawę w działaniu, która jest miejscem gdzie będziecie mogły i mogli odkrywać moc waszych zmysłów.

Wystawa jest miejscem, w którym można dotykać i oglądać różne materiały tekstylne i obiekty, a także odkrywać różne ścieżki dźwiękowe. Towarzyszyć wam będzie także aktorka i aktor – Honorata Zajączkowska i Maciej Owczarzak. Uczestnicy i uczestniczki mogą poznawać to, na co mają ochotę, w ramach zaproponowanych przez nas zasad zabawy. Jeśli będą potrzebowali ciszy i spokoju, będą mogli go zaznać w miejscu specjalnie do tego przygotowanym.

Kiedy tworzyliśmy (Jaśmina, Alka, Antonina, Basia, Jakub) tę wystawę, wyobrażaliśmy sobie, że jesteśmy Gwiezdnymi Dziećmi, istotami ekstremalnie wrażliwymi i uważnymi na potrzeby inności. Gwiezdne Dzieci są bardzo ciekawskie, uwielbiają dotykać tego co nas otacza i zastanawiać się jakie stany to w nich wywołuje (przyjemne, czy może wręcz przeciwnie). Bawiąc się zauważyliśmy, że czasami były one podobne, a czasami zupełnie różne. Czy gdyby takie Gwiezdne Dzieci naprawdę odwiedziły Ziemię, to mogłyby nauczyć Ziemian większej empatii i wrażliwości?
Czy to miałoby szansę się udać?

Wystawa została stworzona w procesie działań warsztatowych wraz z grupą dzieci neuroróżnorodnych oraz konsultacji z dziećmi i osobami dorosłymi w spektrum Autyzmu.
Wystawa w działaniu jest realizowana w ramach projektu RówniRóżni.doc, finansowanego ze środków PFRON.

PRZEDPRZEWODNIK DO SPEKTAKLU (do pobrania)

Poniżej znajduje się Mapa Wrażeń stworzona w konsultacji z Barbarą Winkler (na podstawie spaceru do Teatru Guliwer).

Mapa może oswoić Cię z drogą do Teatru Guliwer.

Możesz pobrać Mapę lub narysować ją samodzielnie i przesłać do nas na adres dostepnosc@teatrguliwer.pl

Mapa Wrażeń do pobrania PDF

Basia stworzyła również swoją Mapę przy pomocy Map Google.

Jeśli masz ochotę, możesz zapoznać się ze szczegółową drogą opisującą poszczególne przystanki w drodze do Guliwera.

Gwiezdne Dzieci

PRZEDPRZEWODNIK DO WYSTAWY (do pobrania)

GWIEZDNE DZIECI – WYSTAWA W DZIAŁANIU

Czy lubicie dotykać rzeczy, które są miękkie albo gąbczaste? Być może wolicie to co szorstkie, śliskie albo pełne wypustek? Jakie kształty wam się najbardziej podobają? Wolicie to co malutkie, czy też to co ogromne? Jakie są wasze ulubione kolory? Czy lubicie jak jest jasno, czy może jak światło przypomina zachód słońca? A może najbardziej lubicie patrzeć w gwiazdy?
Zapraszamy was na wystawę w działaniu, która jest miejscem gdzie będziecie mogły i mogli odkrywać moc waszych zmysłów.

Wystawa jest miejscem, w którym można dotykać i oglądać różne materiały tekstylne i obiekty, a także odkrywać różne ścieżki dźwiękowe. Towarzyszyć wam będzie także aktorka i aktor – Honorata Zajączkowska i Maciej Owczarzak. Uczestnicy i uczestniczki mogą poznawać to, na co mają ochotę, w ramach zaproponowanych przez nas zasad zabawy. Jeśli będą potrzebowali ciszy i spokoju, będą mogli go zaznać w miejscu specjalnie do tego przygotowanym.

Kiedy tworzyliśmy (Jaśmina, Alka, Antonina, Basia, Jakub) tę wystawę, wyobrażaliśmy sobie, że jesteśmy Gwiezdnymi Dziećmi, istotami ekstremalnie wrażliwymi i uważnymi na potrzeby inności. Gwiezdne Dzieci są bardzo ciekawskie, uwielbiają dotykać tego co nas otacza i zastanawiać się jakie stany to w nich wywołuje (przyjemne, czy może wręcz przeciwnie). Bawiąc się zauważyliśmy, że czasami były one podobne, a czasami zupełnie różne. Czy gdyby takie Gwiezdne Dzieci naprawdę odwiedziły Ziemię, to mogłyby nauczyć Ziemian większej empatii i wrażliwości?
Czy to miałoby szansę się udać?

Wystawa została stworzona w procesie działań warsztatowych wraz z grupą dzieci neuroróżnorodnych oraz konsultacji z dziećmi i osobami dorosłymi w spektrum autyzmu.
Jest przeznaczona dla uczestników i uczestniczek 6+
Wystawa w działaniu jest realizowana w ramach projektu RówniRóżni.doc, finansowanego ze środków PFRON.

Koncepcja i realizacja: kolektyw „Rój” w składzie: Jaśmina Wójcik, Alicja Nauman, Jakub Wróblewski
Muzyka: Antonina Nowacka
Nagranie audio: Krzysztof Sokół

Edukacyjne działania muzyczne: Dawid Wicha
Druki 3D: Tomasz Piotrowski
Asystentka realizacji: Katarzyna Brzozowska
Działania wizualno-sensoryczne: Barbara Winkler

Konsultacje oASD: dzieci z klasy 3 SP z Chocimskiej Szkoły Terapeutycznej (Grażyny 11), Marianna Grabowska, Zoja Wróblewska

Występują: Honorata Zajączkowska, Maciej Owczarzak

Inspicjent: Jacek Poniński

Kuratorka ds. partycypacji: Elżbieta Pejko

Kuratorzy projektu: Robert Drobniuch, Anna Kierkosz
Współkuratorki: Julianna Chrzanowska, Agnieszka Evans

 

 

Poniżej znajduje się Mapa Wrażeń stworzona w konsultacji z Barbarą Winkler (na podstawie spaceru do Teatru Guliwer).

Mapa może oswoić Cię z drogą do Teatru Guliwer.

Możesz pobrać Mapę lub narysować ją samodzielnie i przesłać do nas na adres dostepnosc@teatrguliwer.pl

Mapa Wrażeń do pobrania PDF

Basia stworzyła również swoją Mapę przy pomocy Map Google.

Jeśli masz ochotę, możesz zapoznać się ze szczegółową drogą opisującą poszczególne przystanki w drodze do Guliwera.

 

Niezwykłe czary Królowej Animacji

Niezwykłe czary Królowej Animacji
warsztaty z cyklu Teatralnik Guliwera

Co to jest animacja? Czy wszystko można wprawić w ruch? Jak poruszają się teatralne lalki? Na czym polega różnica pomiędzy „poruszyć” i „wzruszyć”? Warsztaty z udziałem aktorów Teatru Guliwer, podczas których w światy teatru i sztuki współczesnej oraz w temat animacji wprowadzi dzieci abstrakcyjna bohaterka – plama o tajemniczym imieniu Wzruszka, która trafia do niezwykłej krainy Królowej Animacji.

Podczas trwającego około 70 minut działania uczestnicy ożywią wszystko, co da się ożywić: głównie za pomocą ruchu, ale nie tylko. Obejrzą krótką etiudę teatralną w wykonaniu guliwerowych lalek ożywianych przez aktorów, a potem sami spróbują uruchomić nie tylko lalki teatralne, ale też inne przedmioty. Na koniec dzieci poruszą stworzone przez siebie abstrakcyjne obrazy i postaci. Do tego działania użyją nie tylko rąk, ale też farb i białych kartek papieru.

Prowadzenie: Anna Kierkosz, Julianna Chrzanowska
Aktorki-animatorki: Krystyna Velythko, Mariia Senko

Autorzy Obrabków w Warszawie! Spotkanie autorskie z warsztatami.

Wspólnie z Wydawnictwem Zakamarki zapraszamy 12 marca o godz. 15:00 na spotkanie autorskie z z autorami serii o rodzinie Obrabków Andersem Sparringiem i Perem Gustavssonem oraz na towarzyszące spotkaniu warsztaty literacko-plastyczne Wymyśl swojego Obrabka!
Po spotkaniu będzie możliwość zakupu książek z serii, w tym przedpremierowo tomu Rodzina Obrabków i sekret Icjanta.
Zapraszamy rodziny z dziećmi w wieku 5+.
Wstęp wolny!

Wiersz na gapę – warsztaty z tworzenia i mówienia wierszy

Wiersz na gapę
dwudniowe warsztaty z tworzenia i mówienia wiersza dla dzieci

Czy dzieci piszą wiersze? A jeśli tak, to czy robią to tak, jak dorośli, czy może inaczej? Jak działa wyobraźnia dziecka, a jak dorosłego? A może zupełnie identycznie? Czy sen może być inspiracją do napisania wiersza? A czy może nią być sen na jawie, marzenie, wspomnienie, myśl albo… słowo?

Podczas warsztatów dowiemy się, co wspólnego ma poezja ze snem, jak przebiega świadomy proces tworzenia wierszy i czy oba procesy mogą się okazać podróżą do krainy wyobraźni. Każdy i każda będzie mieć możliwość poćwiczenia własnych umiejętności przekładania obrazów i myśli na słowa, każda uczestniczka i każdy uczestnik stworzy własny wiersz. Wszyscy będą też mieli okazję poćwiczyć własną interpretację swojego utworu pod okiem profesjonalnego aktora Teatru Guliwer. A na zakończenie tych dwudniowych warsztatów wszyscy autorzy wierszy: i ci debiutujący, i ci mający już za sobą doświadczenia twórcze, dzieci jak i dorośli, amatorzy i profesjonaliści będą mogli przedstawić swój wiersz na scenie teatralnej.

Wydarzenie jest zaplanowane jako cykl dwóch trzygodzinnych warsztatów, w ramach których dzieci mogą pracować same wraz z prowadzącymi, bez udziału opiekunów. Całość wydarzenia jako cykl edukacyjno-artystyczny jest zaplanowane w formule slamu poetyckiego, współtworzonego przez dzieci, ale bez elementu rywalizacji. Sugerujemy uczestnictwo w obu częściach wydarzenia: sobotniej i niedzielnej.

Więcej informacji:

Możliwe jest też uczestnictwo w każdym warsztacie z osobna: wówczas uczestników, zapisujących się wyłącznie na warsztaty niedzielne, poświęcone interpretacji aktorskiej wiersza, prosimy o przyniesienie ze sobą wydruku wybranego wiersza, niekoniecznie własnego autorstwa: mile widziane wiersze o tematyce „sennej”.

Sobota 11 marca:

Działanie sobotnie to warsztat, w ramach którego każde z dzieci pod okiem doświadczonej prowadzącej – edukatorki Teatru Guliwer Anny Kierkosz będzie mogło wymyślić, skonstruować lub napisać swój własny wiersz.

Prowadzenie: Anna Kierkosz, Elżbieta Pejko

Niedziela 12 marca:

Podczas niedzielnego warsztatu, który poprowadzi Krzysztof Prygiel – aktor Teatru Guliwer – dzieci poznają tajniki scenicznej interpretacji wiersza.

Prowadzenie: Anna Kierkosz, Krzysztof Prygiel

Mój teatr jest tam gdzie ja

Teatr Tashka ( z wydawnictwo Tashka) zaprasza na gościnne pokazy spektaklu „Mój teatr jest tam gdzie ja”. Pokazy odbędą na scenie Liliput Teatru Guliwer.

„Mój teatr jest tam gdzie ja” to interaktywny spektakl stworzony z myślą o małym ale także większym widzu, opowiadający o sile marzeń.
Główna bohaterka Joanna, kelnerka z potrzeby, artystka z wyboru, wciąga przybyłych gości w swój tajny plan – przy ich współudziale chce namówić właściciela kawiarni – Krzysztofa aby otworzył w kawiarni teatr i… występował razem z nią. W tym celu przebiera się i wymyśla historie do których odgrywania namawia Krzysztofa.

Na oczach widzów ze zwykłych, kawiarnianych rzeczy tworzony jest świat teatru – łyżka staje się gryzącą wszystkich Hanią, obrus – sceniczną kotarą czy kredens, przedszkolem z krzyczącymi filiżankami-dziećmi. Widzowie siedząc przy kawiarnianych stolikach stają się współtwórcami spektaklu – śpiewają piosenki,  dopowiadają historie, biorą nawet udział w cyrkowej paradzie. Wszystko jest tu możliwe!

Spektakl  to opowiedziana z dużą dozą humoru historia o sile jaka w Nas drzemie – jeżeli chcemy coś zrobić, naprawdę możemy wszystko! Nie ważne gdzie, jak i z czego – marzenia można spełniać wszędzie i zawsze!

Producent: Teatr Tashka

Tekst :  Maria Wojtyszko

Teksty piosenek: Magdalena Młynarczyk

Reżyseria i adaptacja: Magdalena Młynarczyk

Scenografia i kostiumy: Katarzyna Kucharska

Muzyka: Magdalena Gorwa

Występują:

Joanna: Julia Bochenek

Krzysztof: Krzysztof Prygiel

Dźwięk: Wojciech Karwacki

Światło: Bartosz Srebrzyński

Zdjęcia: Maciej Zakrzewski

Plakat/grafika: Robert Romanowicz

Teatralnik Guliwera – część „ANIMACJA”

Co to jest animacja? Czy wszystko można wprawić w ruch? Jak poruszają się teatralne lalki? Na czym polega różnica pomiędzy „poruszyć” i „wzruszyć”? I co to jest lalka parawanowa?

Podczas trwającego ok. 70 min. działania uczestnicy ożywią wszystko, co tylko da się ożywić. Dzieci obejrzą krótką etiudę teatralną w wykonaniu Guliwerowych lalek ożywianych przez aktorów, by potem samodzielnie zanimować nie tylko teatralne lalki, ale też inne przedmioty. Towarzyszyć im będzie kolejna abstrakcyjna bohaterka – ruchliwa plama Wzruszka.

Prowadzenie: Anna Kierkosz, Julianna Chrzanowska

Wewnętrzne krajobrazy / warsztaty teatru dokumentu przyjazne osobom w spektrum autyzmu

Wewnętrzne krajobrazy, czyli warsztaty dla rodzin z dziećmi 9-14 lat, przyjazne osobom w spektrum autyzmu.

Co drzemie w naszym wnętrzu? Może wzburzony wodospad albo cichy szum lasu? Jak możemy zdefiniować nasze wewnętrzne krajobrazy? Jak je pokazać i się nimi podzielić? Będziemy szukać pozawerbalnych sposobów komunikowania, budowania i tworzenia. Zapraszamy na warsztaty bazujące na doświadczeniu dzieci.
Wspólnie stworzymy kolektywną opowieść: utkamy krajobrazy z naszych uczuć i emocji.

Integracyjne warsztaty teatru dokumentu przyjazne osobom w spektrum autyzmu poprowadzą doświadczeni artyści i artystki: Jaśmina Wójcik – artystka wizualna, reżyserka i edukatorka, Alicja Nauman – artystka interdyscyplinarna, choreografka oraz Jakub Wróblewski – artysta interdyscyplinarny, reżyser i operator.

Warsztaty są kolejnym etapem działań z dziećmi 9-14 lat, ich opiekunami oraz grupą dzieci w spektrum autyzmu i zaowocują spektaklem teatru dokumentu, adresowanym do dzieci.
Historie, opowiedziane przez uczestników warsztatów będą stanowić kanwę i punkt wyjścia dla tego spektaklu. Jego premiera w reżyserii Jaśminy Wójcik, współreżyserowana przez Jakuba Wróblewskiego, będzie miała miejsce w ostatnich dniach maja 2023 roku, na Scenie Liliput Teatru Guliwer. Będzie stanowiła, wraz z premierą spektaklu w reżyserii Julii Szmyt (kwiecień 2023) otwarcie sceny teatru dokumentalnego dla dzieci i młodzieży nie tylko w stołecznym Teatrze Guliwer, ale też w obszarze Warszawy.

Działania są realizowane jako część projektu RówniRóżni.doc w ramach programu „Kultura bez barier”, prowadzonego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Wstęp na warsztaty jest bezpłatny, liczba miejsc ograniczona.
Obowiązują zapisy przez specjalny formularz: https://forms.office.com/e/eq6pKZwcw7
Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu: 539 017 040

Prowadzący:
Jaśmina Wójcik jest artystką wizualną, reżyserką, edukatorką, autorką nastawionych na nasłuch, partycypacyjnych akcji społeczno-artystycznych. Zajmuje się włączaniem i oddawaniem podmiotowości społecznościom pozbawionym widzialności i możliwości wypowiedzi. Współredaktorka książki Sztuka ze społecznością (2018) osnutej wokół jej najszerzej znanego przedsięwzięcia – wieloletniego działania ze społecznością byłych pracowników i pracownic fabryki w Ursusie zwieńczonego nagradzanym pełnometrażowym dokumentem kreacyjnym w jej reżyserii pt. Symfonia fabryki Ursus (2018). Od kilku lat zaangażowana w edukację empatyczną poprzez opracowywanie autorskich praktyk kreacji artystycznej wypowiedzi dzieci. Razem z redakcją dzieci prowadzi Gazetę Dzieci. Oddaje sprawczość i podmiotowość dzieciom traktując je jako współtwórców i zapraszając do dialogu. Obecnie koncentruje się głównie na oddolnych praktykach edukacji, czego efektem będzie jej nowy film na podstawie powieści Janusza Korczaka Król Maciuś Pierwszy.

Alicja Nauman jest interdyscyplinarną artystką, choreografką i edukatorką, która ma wieloletnie doświadczenie pracy z najmłodszymi przy użyciu demokratycznych i wzmacniających metod. Jest absolwentką London School of Contemporary Dance, Instytutu Kultury Polskiej, Etnologii i Antropologii Kulturowej na Uniwersytecie Warszawskim. Prace Nauman były pokazywane międzyinnymi w The Place (UK), Chisenhale Dance Space (UK), Montevideo (FR) czy Komunie Warszawa (PL).

Jakub Wróblewski jest artystą interdyscyplinarnym, reżyserem i operatorem. Zajmuje się video, filmem interaktywnym, narracją audiowizualną, teorią filmu, graficznymi strukturami narracyjnymi, działaniami immersyjnymi oraz projektami z nurtu art and science. Zakres jego poszukiwań artystycznych jest wielokierunkowy, a strategia artystyczna opiera się na badaniu i poszerzaniu granic medium, którym aktualnie się zajmuje. Po roku 2017 jego zainteresowania oscylują w kierunku rzeczywistości wirtualnej, silników gameingowych, eksperymentów z technologią 3D oraz problemu ucieleśnienia w VR. Obecnie pracuje nad publikacją “A Rudimentary and Practical Treatise on Embodiment for Beginners”, współzałożyciel kolektywu Inexsistens. Urodził się w 1983 roku w Warszawie. Studiował na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Doktor habilitowany, prof. ASP, pracuje na Wydziale Sztuki Mediów, prowadzi dyplomującą Pracownię 3D i Zdarzeń Wirtualnych na studiach magisterskich. Stypendysta programu Młoda Polska (NCK), tutor w programie Gaude Polonia (NCK), laureat Grand Prix Szajna Multimedia Festival. Twórca interaktywnej adaptacji ostatniej powieści Jamesa Joyce’a First We Feel Then We Fall – www.firstwefeelthenwefall.com (współpraca z dr hab. Katarzyną Bazarnik, UJ), autor gramatyki wizualnej w filmie Symfonia Fabryki Ursus w reż. Jaśminy Wójcik (nagroda MSN i PISF, najlepszy śedni format na festiwalu Hot Docs Canadian International Documentary Festival 2019). Współzałożyciel Systemów Narracyjnych Open LAB. Udział w międzynarodowych projektach Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Wykładał w Polsce, Belgii, Indiach, Anglii, Turcji i Norwegii.

Teatralnik Guliwera – część „ZESPÓŁ”

Razem czy osobno? Solo czy w chórze? Pojedynczo czy grupowo? A może w duecie, trio czy kwartecie? Na czym polega solówka? Co to znaczy robić coś razem i jak to działa w teatrze i w sztuce?
Uczestnicy wezmą udział w polifonicznym koncercie, w trakcie którego stworzą jeden wspólny obraz, złożony z rozmaitych kształtów i kolorów. Zakończeniem procesu będzie improwizowany mini-spektakle dźwiękowo-ruchowy. Nad całością czuwać będzie plama o imieniu Solo.

Prowadzenie: Anna Kierkosz, Julianna Chrzanowska

Teatralnik Guliwera – część „DIALOG”

Co to jest dialog? Czy zawsze składa się ze słów i zdań? Po co nam dialog w teatrze? I czy można go odnaleźć w sztukach plastycznych, tańcu albo w muzyce?
W trakcie warsztatu dzieci będą prowadzić rozmowy nie tylko za pomocą słów, ale i kolorów, kształtów, obrazów, instrumentów a nawet gestów. Sprawdzą, czy dialog teatralny może stać się śniegiem albo gruszką. Stworzą niezwykłych, kolorowych rozmówców: swoje barwne, abstrakcyjne awatary, by potem porozumiewać się za pomocą śpiewu, gry i ruchu. W świat teatru i sztuki współczesnej wprowadzi je abstrakcyjna bohaterka – wesoła plama Pogaduszka.

Prowadzenie: Anna Kierkosz, Julianna Chrzanowska

Niezwykłe światy Barona Münchhausena

W szafie mieszkają ubrania, mieszkają szale i płaszcze, czasem szafę zamieszkują też różne strachy, lecz tym razem z szafy wychodzi niesamowity baron Münchhausen! Zdziwienie Marusi, głównej bohaterki spektaklu, jest ogromne, nie spodziewała się w końcu znaleźć tam słynnego podróżnika, który zabiera ją w szereg fantastycznych podróży. Opowieść o jeleniu, na którego porożach rośnie drzewo wiśni splata się z historią statku, który połknęła ryba wielkości kościoła Mariackiego. Okazuje się przecież, że jeśli nie traci się nadziei i uruchomi wyobraźnię możliwe są najbardziej niewiarygodne rzeczy. W sztuce Mykoła Mishyna barwne przygody Marusi stają się alegorią dojrzewania. Podróże na kaczych skrzydłach, zawody w rzucaniu toporów na księżyc oraz wszystkie niezwykłe wydarzenia pozwalają jej poznać siebie lepiej i przekraczać własne granice.

„Niezwykłe światy Barona Münchhausena” to spektakl w języku ukraińskim, dla dzieci od 7. roku życia. Premierowe pokazy spektaklu będziemy grać z tłumaczeniem symultanicznym na j. polski. Forma przedstawienia jest połączeniem żywego planu z teatrem lalkowym.

Spektakl jest realizowany dzięki wsparciu pozyskanemu przez Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej (PCPM) i Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Artyści i artystki biorące udział w spektaklu biorą udział w zorganizowanym przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego programie rezydencji artystycznych dla twórców i twórczyń z Białorusi i Ukrainy.
Uruchomiliśmy również program Cash for work, który jest realizowany we współpracy z amerykańską organizacją International Rescue Committee. W ramach programu podjęliśmy współpracę z artystkami i artystami z Ukrainy, którzy aktywnie działają w Guliwerze.

 

Supermoce Superbohaterów. RówniRóżni.doc

Supermoce Superbohaterów. RówniRóżni.doc, czyli integracyjne warsztaty teatru dokumentu przyjazne osobom z niepełnosprawnością wzroku.

W dniach 17 i 18 grudnia zapraszamy rodziny z dziećmi (9-14 lat) z niepełnosprawnością wzroku (niewidome i słabowidzące) na warsztaty teatru dokumentu!
Warsztaty poprowadzą doświadczone artystki: Julia Szmyt – reżyserka i psychoedukatorka oraz Zuzanna Bojda – dramaturżka.

Co będziemy robić?

Podczas warsztatów zajmiemy się tematami superbohaterów, supermocy oraz zastanowimy się nad wymarzoną krainą, w której chcielibyśmy zamieszkać. Jaka jest ta wymarzona przestrzeń, kim jest superbohater i czym jest supermoc – to zaprzątnie nasze głowy podczas dwóch warsztatowych dni.  Będziemy opowiadać, dyskutować, nagrywać historie (wymyślone i prawdziwe), przeprowadzać wywiady, reportaże z nieznanych przestrzeni, tworzyć postaci i scenki. Będziemy próbowali opowiedzieć i wytłumaczyć świat. I siebie w tym świecie. A wszystkie poruszone przez nas wątki mogą stać się inspiracją do scenariusza, który stworzymy.

Warsztaty są początkiem działań partycypacyjnych z dziećmi 9-14 lat i ich opiekunami, które zaowocują spektaklem teatru dokumentu, adresowanym do dzieci.
Historie, opowiedziane przez uczestników warsztatów będą stanowić kanwę i punkt wyjścia dla tego spektaklu.
Premiera spektaklu w reżyserii Julii Szmyt będzie miała miejsce w ostatnich dniach kwietnia 2023 roku, na Scenie Liliput Teatru Guliwer. Będzie stanowiła jednocześnie otwarcie sceny teatru dokumentalnego dla dzieci i młodzieży nie tylko w tym stołecznym teatrze, ale też w obszarze Warszawy.

Dla kogo?

Warsztaty teatru dokumentu są adresowane do dzieci niewidomych i słabowidzących w wieku 9-14 lat wraz z opiekunami i/lub asystentami.
Praca odbywa się w duetach lub małych grupach rodzinnych i przebiega pod kierunkiem reżyserki i psycholożki Julii Szmyt oraz Zuzanny Bojdy – dramaturżki. Obie prowadzące mają bogate doświadczenie w działaniu warsztatowym z dziećmi niewidomymi i słabowidzącymi.
Warsztaty pomyślane są jako przestrzeń na wzajemne poznanie i zrozumienia czym jest metoda teatru dokumentalnego przede wszystkim w drodze jej praktycznego doświadczania i partycypacji.
Warsztaty mogą stanowić wstęp do szerszej przygody zarówno z samą metodą teatru dokumentalnego jak również z teatrem i partycypacją w nim na różnych etapach tworzenia spektaklu. To także otwarta przestrzeń do wzajemnego poznawania i wymiany doświadczeń, w której dzieci traktowane są jako przedstawiciele własnych i równoprawnych światów i spraw.
Podczas warsztatów obecna będzie osoba koordynująca działania związane z dostępnością w przestrzeni teatru i dwie asystentki.

Kiedy?

Program:
17 grudnia 2022, godz. 14.30 – 17.30
18 grudnia 2022, godz. 12.00 – 15.00
Scena Liliput / Teatr Lalek Guliwer

Udział:

Wstęp na warsztaty jest bezpłatny. Obowiązują zapisy.
Zapisy na warsztaty odbywają się przez specjalny formularz:
https://forms.office.com/e/LiV4DG5cHf

Miejsce:

Scena Liliput.
Budynek teatru przy wejściu posiada jeden schodek, dalej hol, z którego do szatni i przestrzeni warsztatowych (scen teatru) prowadzą schody (poziom poniżej parteru) tam też znajdują się dostępne łazienki. Osoba koordynująca działania związane z dostępnością będzie w budynku teatru na półtorej godziny przed każdym z warsztatów aby możliwe było wstępne zapoznanie się z przestrzenią teatru, tak by poczuć się w niej bezpiecznie i swobodnie.

O prowadzących:

Julia Szmyt
Absolwentka Reżyserii w Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, absolwentka Kulturoznawstwa na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu, absolwentka podyplomowego studium coachingu w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie oraz w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie, absolwentka Szkoły Analizy Transakcyjnej w Ośrodku Aion w Poznaniu. Trzykrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Dwukrotna stypendystka Marszałka Województwa Wielkopolskiego. Stypendystka Stowarzyszenia Autorów ZAIKS. Jako aktorka i reżyserka realizuje przedsięwzięcia artystyczne z dziedziny teatru, happeningu i filmu skierowane do widzów dorosłych i dzieci. Wykłada na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu i w Poznańskiej Szkole Filmowej. Członkini Zarządu Gildii Polskich Reżyserek i Reżyserów Teatralnych.

Zuzanna Bojda
Absolwentka wydziału Reżyserii Dramatu, (specjalizacja: dramaturgia) w krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego. W 2014 roku debiut – „Opowieści Plemienne”, na podstawie dwóch odcinków Dekalogu Krzysztofa Kieślowskiego, w reżyserii Macieja Podstawnego. W 2016 roku wyreżyserowała w Białymstoku sztukę „Cudowna” na podstawie reportażu Piotra Nesterowicza. W 2017 roku współpracowała z gliwickim Domem Pamięci Żydów Górnośląskich („Są dzieci skórzane, są dzieci wełniane”) czy z grupą Teraz Poliż („córy warszawskie #dziwystołeczne”). Autorka dramatów takich, jak „Ciało Bambina”, który znalazł się w spisie „najlepszy / najlepsza (dramat) 2018”; „#rozczarowanie”; „Wyspa Kalina”; „108 kostek cukru”, „Jezioro”.

 

Szum fal, szelest liści, wiatr ale nie huragan i śpiew wilgi

Wspólnie z Fundacją SYNAPSIS, Małą Warszawską Jesienią oraz Fundacją Muzyka zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w niezwykłym wydarzeniu, jakim jest koncert pt.”Szum fal, szelest liści, wiatr ale nie huragan i śpiew wilgi”. Tytuł, choć nie został zaczerpnięty z młodopolskiej pieśni czy poezji Bolesława Leśniana jest cytatem z wypowiedzi uczestnika warsztatów, który zainspirował twórczynie do stworzenia projektu.

Koncert jest przyjazny sensorycznie i dostępny dla osób neuroróżnorodnych m.in. osób w spektrum autyzmu. Wydarzenie muzyczne jest realizowane w ramach projektu „Muza w spektrum”, do którego zapraszamy całe rodziny z dziećmi 1-5 lat. Przyjdźcie do Guliwera, żeby poznać kojące i orzeźwiające dźwięki przygotowane zarówno dla uszu najmłodszych słuchaczy, seniorów, jak i osób z nadwrażliwością słuchową. Melodie przedstawią się wam przy pomocy instrumentów klawiszowych, fletów i przedmiotów codziennego użytku, które w teatrze zyskają swoje nowe muzyczne życie

Czy wiecie jak brzmią leśne ptaki? Jaką tonacje ma śpiew świerszcza? Czy liście żyją w harmonii z wiatrem? Na te wszystkie pytania będziecie mogli odpowiedzieć w trakcie tego niecodziennego koncertu. Ponadto usłyszymy dwa premierowe utwory, skomponowane przez edukatorkę i kompozytorkę Agnieszkę Widlarz wspólnie z osobami w spektrum autyzmu.

Projekt „Muza w spektrum” to cykl działań artystycznych, edukacyjnych i badawczych Fundacji Ogrody Muzyczne, prowadzonych w ścisłym kontakcie z osobami w spektrum autyzmu i ekspertami. Projekt jest realizowany w partnerstwie z Fundacją SYNAPSIS, Teatrem Guliwer, Małą Warszawską Jesienią oraz Fundacją Muzyka w ramach programu Kultura Dostępna, dofinansowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W czasie trwania projektu w procesie współpracy edukatorów, kompozytorów i muzyków z osobami w spektrum autyzmu powstają improwizowane utwory muzyczne a równolegle prowadzone jest badanie, dotyczące preferencji i potrzeb muzycznych osób w spektrum.

Emilia Sitarz – instrumenty klawiszowe i perkusyjne
Ania Karpowicz – flet
Anna Szawiel – prowadzenie

Lista zapisów została tymczasowo zamknięta. Osoby zainteresowane proszone są o telefon (539 017 040) w przeddzień koncertu.

Więcej o koncercie:

Kojące i orzeźwiające, muskające i przenikliwe, unoszące się i opadające, te łagodne i te odrobinę mniej: dźwięki, brzmienia, rytmy, melodie, utwory. Dobiegające zza pleców, fruwające nad głową, szepczące z bardzo bliska do prawego i do lewego ucha. A nawet – do obu naraz. Dźwięki, melodie, rytmy i brzmienia muzyki granej na flecie, instrumencie klawiszowym i innych instrumentach czy dziwnych przedmiotach, ale też odgłosy szumiących liści, granie świerszcza, szum fal i wiatru a nawet śpiewy ptaków. Dźwięki przyjazne wrażliwym uszom najmłodszych słuchaczy a także uszom dzieci i osób starszych z nadwrażliwością słuchową. Zabrzmią a może raczej stworzą swój dźwiękowy spektakl w kameralnej przestrzeni Teatru Guliwer.

Komiks teatralny – warsztaty artystyczno-ruchowe

Warsztaty artystyczno-ruchowe „Komiks Teatralny” odbywają się w ramach wydarzenia Mokotowski Trójdzionek Teatralny orgaznizowanego przez Dom Kultury Dorożkarnia.

Opis warsztatów:

Każdy spektakl to historia. Co czyni ją wyjątkową? I co sprawia, że się przejmujemy, cieszymy albo boimy oglądając spektakl? Kiedy zatrzymujemy oddech? A kiedy odczuwamy ulgę? To specjalne momenty w historii, które można pokazać i narysować.
Zbadamy to za pomocą ćwiczeń ruchowych i działań plastycznych.
Na warsztatach podejmiemy temat tworzenia historii i budowania narracji z wykorzystaniem technik improwizacyjnych, a następnie spróbujemy zapisać nasze doświadczenia i wymyśloną historię za pomocą wielkiego wspólnego komiksu. Nasza instalacja zawiśnie w Teatrze.
Prowadzenie:
Karolina Witowska, artystka, arte-terapeutka, graficzka Teatru Guliwer. 

Kiedy?
24.09 (sobota) godz. 14.30
Miejsce: Teatr Guliwer / okolice (w zależności od warunków pogodowych)
Wiek: 5-9 lat
Grupa: max. 20 osób
Warsztaty nieodpłatne, obowiązują zapisy.

Formularz zapisu: https://tiny.pl/wtmbf

 

 

Weź bajkę i zrób z niej teatr

Podczas warsztatów uczestniczki i uczestnicy będą mogli przejść przez cały proces tworzenia spektaklu: wybór tematu, analizę, podział ról, pisanie scenariusza, tworzenie scenografii, kostiumów i rekwizytów, próby i wreszcie premierę. W ten sposób wszyscy będą mieli okazję poznać pracę: dramaturga, reżysera, aktora. Warsztaty prowadzą scenografka Ludymyla Gogenko i Mykoła Miszyn – reżyser.

Warsztaty przewidziane dla stałej grupy dzieci (max. 15 os.).

Decyduje kolejność zgłoszeń.

Zajęcia bezpłatne, obowiązują zapisy:

Formularz zapisu w języku polskim: https://forms.office.com/r/7Ud21YNxH1

Formularz zapisu w języku ukraińskim: https://forms.office.com/r/JstUs8p4ny 

W czasie warsztatów zapewniamy dzieciom opiekę (możliwość uczestnictwa bez bliskiego dorosłego).

Podróż na Wyspę Teatralną

Warsztaty teatralne, w ramach których dzieci będą mogły bliżej poznać tajniki tworzenia spektaklu lalkowego. Dzieci pod kierunkiem prowadzących – aktorek- rezydentek Teatru Lalek Guliwer Marii Senko i Natalii Mołotczenko będą tworzyć lalki, elementy scenografii oraz uczestniczyć w działaniach ruchowych i muzycznych.

Warsztaty przewidziane dla stałej grupy dzieci (max. 15 os.).

Decyduje kolejność zgłoszeń.

Zajęcia bezpłatne, obowiązują zapisy:

Formularz zapisu w języku polskim: https://forms.office.com/r/7Ud21YNxH1

Formularz zapisu w języku ukraińskim: https://forms.office.com/r/JstUs8p4ny 

W czasie warsztatów zapewniamy dzieciom opiekę (możliwość uczestnictwa bez bliskiego dorosłego).

Pamiętnik w kształcie ronda

Rondo stanie się inspiracją do stworzenia własnych opowieści o miejscach i postaciach, które je zamieszkują. Ważną częścią tych interaktywnych warsztatów twórczych będzie spacer po jednym z warszawskich rond lub skwerów. Stworzymy własne, indywidualne ronda. Być może uda nam się również napisać wspólnie pamiętnik lub skomponować partyturę graficzną współczesnego, dźwiękowego ronda?

Warsztaty towarzyszące przygotowywanej premierze spektaklu „Wojna, która zmieniła Rondo”.

Warsztaty przewidziane dla stałej grupy dzieci (max. 15 os.).

Decyduje kolejność zgłoszeń.

Zajęcia bezpłatne, obowiązują zapisy:

Formularz zapisu w języku polskim: https://forms.office.com/r/7Ud21YNxH1

Formularz zapisu w języku ukraińskim: https://forms.office.com/r/JstUs8p4ny 

W czasie warsztatów zapewniamy dzieciom opiekę (możliwość uczestnictwa bez bliskiego dorosłego).

Nasz dom, nasi sąsiedzi, nasze miasto

Podczas warsztatów plastycznych dzieci będą miały okazję wspólnie z prowadzącymi budować modele domów oraz makietę miasta, które zostaną wykorzystane w scenografii do spektaklu „Wojna, która zmieniła Rondo”. Istotnymi elementami warsztatów staną się także zajęcia integracyjne w formie ćwiczeń choreograficznych oraz spaceru.

Warsztaty towarzyszące przygotowywanej premierze spektaklu „Wojna, która zmieniła Rondo”.

Warsztaty przewidziane dla stałej grupy dzieci (max. 15 os.).

Decyduje kolejność zgłoszeń.

Zajęcia bezpłatne, obowiązują zapisy:

Formularz zapisu w języku polskim: https://forms.office.com/r/7Ud21YNxH1

Formularz zapisu w języku ukraińskim: https://forms.office.com/r/JstUs8p4ny 

W czasie warsztatów zapewniamy dzieciom opiekę (możliwość uczestnictwa bez bliskiego dorosłego).

Koncert na filc, sznurek i dwanaście piórek

Filc, piórko, sznurek – czy te materiały w ogóle mogą wydawać dźwięki? Raczej trudno je usłyszeć. A jednak!
Podczas interaktywnego koncertu filc, piórka i sznurki staną się bohaterami świata dźwięków, a nawet okaże się, że dzieci i ich rodzice stworzą dzięki nim własny utwór muzyczny: profesjonalny i zapisany w formie barwnej partytury.
Zabrzmi prawdziwy koncert na filc, sznurek i piórka. A przy okazji małe dłonie będą dotykać miękkich materiałów i różnych faktur, oczy – poznawać wyraziste barwy i kształty, a uszy: wsłuchiwać się w magiczny dialog, który toczy się pomiędzy dźwiękami i ciszą.

Zapraszamy na cykl weekendowych, rodzinnych działań interaktywnych dla najmłodszych i ich opiekunów.

Warsztaty muzyczne Koncert na filc, sznurek i dwanaście piórek  to połączenie muzyki, ruchu i teatru! Działania sensoplastyczne i sensodźwiękowe z udziałem wszystkich elementów i dziedzin sztuki, rozwijają w szczególny sposób kanały odbioru sensorycznego małego dziecka (słuch, wzrok, równowagę, czucie głębokie, również zmysły smaku i węchu). Dzięki autorskiej metodzie, łączącej techniki sensoplastyczne ze zjawiskiem synestezji, dzieci poszerzają siatkę kanałów sensorycznych, rozwijają wyobraźnię i otwartość na świat zewnętrzny.

Działanie realizowane jest również metodą przyjazną odbiorcom nieposługującym się językiem polskim. Przeznaczyliśmy pewną pulę bezpłatnych biletów dla rodzin imigrantów z Ukrainy: zapraszamy!

Wykonawcy:

Honorata Zajączkowska – aktorka, instrumenty klawiszowe
Hipolit Woźniak – instrumenty klawiszowe
Anna Kierkosz – prowadzenie

W programie:

  • Agnieszka Widlarz/Anna Kierkosz – „Wiosenny koncert”
  • Witold Lutosławski/Julian Tuwim – „Ptasie plotki”
  • Fryderyk Chopin/Stefan Witwicki – „Życzenie”
  • Johannes Brahms – „Wiegenlied” / “Kołysanka” op. 49 nr 4
  • Gioachino Rossini – „Duetto buffo di due Gatti”
  • Agnieszka Widlarz/Anna Kierkosz – „Wróble”

22 października, sobota, Scena Liliput
godz. 10.00 – rodziny z dziećmi 1-3 lata
godz. 12.00 – rodziny z dziećmi 3-5 lat

czas trwania: 50 minut
liczba miejsc ograniczona

Bilety w cenie 30 zł/osoba.

 

Miasto Świateł

W przedstawieniu „Miasto Świateł” poznajemy historię jednego dnia w jednym mieście. Miasto to największa scena, na której każdego dnia odbywają się tysiące przedstawień. Jeden dzień kryje w sobie niezliczoną liczbę historii opowiadanych przez budynki, ulice, chodniki i parki, historii między ludźmi, zwierzętami i bytami nieludzkimi.

Nasze miniaturowe miasto, zbudowane z elementów z recyklingu, jest przestrzenią przeżyć i codziennym świadkiem różnych zdarzeń. Tysiące opowieści, wspomnień i marzeń ożywają na scenie, dzięki mieszkańcom Warszawy zaangażowanym w proces powstawania spektaklu. Inspiracją do stworzenia scenariusza przedstawienia są historie i opowieści uczestniczek i uczestników twórczych warsztatów towarzyszących realizacji przedstawienia.

Co wydarzy się w naszym mieście i jaki to będzie dzień? To może być Twoja historia.

Spektakl „Miasto Świateł” powstaje w koprodukcji z Unia Teatr Niemożliwy. Inspiracją do powstania scenariusza były historie mieszkańców i mieszkanek Warszawy.

Projekt współfinansuje m. st. Warszawa.

Pierwszym etapem pracy twórczej nad spektaklem były otwarte warsztaty dla mieszkańców Warszawy. Efekty twórczego działania Uczestników i Uczestniczek warsztatów stały się bazą do dalszej pracy nad spektaklem. Dziękujemy wszystkim, którzy brali udział w warsztatach!

 

Czuję inaczej! Warsztaty dla dzieci z wyzwaniami rozwojowymi

Czuję inaczej!
W
arsztaty dla dzieci z wyzwaniami rozwojowymi

Czuję inaczej! to warsztaty dla rodziców i ich dzieci, dla opiekunów i ich podopiecznych. Godzinne spotkanie, podczas którego możemy dać sobie wsparcie i zaobserwować wzajemne potrzeby. To czas wspólnej zabawy, podczas której dajemy sobie pełną uwagę, kontakt fizyczny i emocje.
Czasami szalejemy w ruchu, czasami odpoczywamy w docisku obiektami sensorycznymi – różnej wielkości puf i poduch, które dopasowują się do naszego ciała.
Warsztat prowadzi artystka, pedagożka i terapeutka – Izabela Chlewińska, która w niedyrektywny sposób towarzyszy dorosłym i dzieciom w tym doświadczeniu.

Dla kogo jest ten warsztat?

– dla rodzin z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, nadwrażliwością i podwrażliwością w obszarze zmysłu dotyku, czucia głębokiego i zmysłu równowagi.

– dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową, zaburzeniami koncentracji i integracji sensorycznej.

– dla dzieci, które niespokojnie śpią, potrzebują wparcia w regulacji trudnych emocji, a także dzieci wycofanych z relacji

Co będziemy robić?

Podczas zajęć pracujemy z pomocami sensorycznymi Intibag – obiektami obciążeniowymi i dociskowymi, które stymulują układ nerwowy. W zajęciach uczestniczą zarówno dzieci, jak i rodzice, którzy uczą się, w jaki sposób ćwiczyć i bawić się ze swoim dzieckiem oraz wspierać jego rozwój w domu.

 Grupy wiekowe:

I grupa: 3-6 lat
II grupa: 7-10 lat

Ilość uczestników: max 15 osób

Czas trwania: 60 minut

Miejsce: Przestrzeń Sceny Liliput

Informacje praktyczne:

W warsztatach uczestniczymy bez butów.
Prosimy nie zakładać pasków do spodni ani ubrań z ostrymi zdobieniami (cekiny, ćwieki, dżety)

Termin:

2 kwietnia, sobota:
godz. 11:00 grupa 3-6 lat
godz. 13:00 grupa 7-10 lat

Bilety: 

Bilety na warsztaty można zakupić w kasie teatru lub zarezerwować u kuratorki ds. edukacji i projektów, Anny Kierkosz, adres email: a.kierkosz@teatrguliwer.pl, kom. 539 017 040

Cennik:

40 zł dorosły + dziecko

60 zł dorosły + dwoje dzieci

80 zł dwoje dorosłych + dziecko

100 zł dwoje dorosłych + dwoje dzieci i więcej

Warsztaty są wydarzeniem towarzyszącym spektaklowi “Królestwa”

 

Izabela Chlewińska – choreografka, reżyserka, tancerka, twórczyni metodologii pracy z obiektami sensorycznymi, współautorka marki Intibag. Twórczyni instalacji performatywnych dla rodzin z dziećmi MaMoMi w Nowym Teatrze oraz CIAŁO w Galerii Narodowej Zachęta w Warszawie. Od wielu lat rozwija i bada temat czucia głębokiego człowieka. Pracuje z dziećmi i osobami dorosłymi wg. autorskiej formy pracy Ciało.Głos.Intuicja, która integruje ciało, umysł i emocje. Jest terapeutką czaszkowo-krzyżową dla dzieci i dorosłych. Fascynuje ją teoria poliwagalna Stephena Porgesa oraz niedyrektywne formy wsparcia poprzez sztukę i terapię. Mama 7-letniego Miłosza. Opiekunka dwóch kotów.

 

 

 

 

Warsztaty wokół spektaklu „Miasto Świateł”

Miasto to największa scena, na której każdego dnia odbywają się tysiące przedstawień. Jeden dzień w mieście kryje w sobie niezliczoną liczbę historii. Opowiadane przez budynki, ulice, chodniki i parki, a także rodzące się między ludźmi, zwierzętami i bytami nieludzkimi. Tym razem te tysiące opowieści, zdarzeń, wspomnień i marzeń mają szansę ożyć na naszej scenie teatralnej w spektaklu “Miasto Świateł”.

 

Wspólnie z reżyserem i scenografem spektaklu Davidem Zuazolą zapraszamy na bezpłatne warsztaty twórcze, w ramach, których wspólnie zbudujemy miniaturowe miasto z naszych opowieści i zebranych materiałów, które będą głównym budulcem scenografii spektaklu. Warsztaty będą inspiracją do powstania scenariusza i scenografii przedstawienia o mieście.

 

Warsztaty przeznaczone są dla osób od 8 –108 roku życia. Obowiązują zapisy pod adresem: organizacja@teatrguliwer.pl

Zachęcamy, aby na warsztaty zabrać ze sobą materiały do recyklingu (plastikowe opakowania, elektrośmieci, zepsute zabawki, drewniane elementy), które posłużą do wspólnego budowania miasta.

Międzypokoleniowe warsztaty muzyczne/didżejskie

Teatr Guliwer ma 75 lat!

W tak godnym wieku seniorskim z radością włączamy się w tegoroczną akcję “Weekend seniora z kulturą”! W ramach wydarzenia zapraszamy tandemy międzypokoleniowe na bezpłatne warsztaty DJskie – 2 października w godzinach 14:30 –16:30.

Dźwięki i muzyka to bardzo ważne elementy naszego codziennego funkcjonowania. Mogą nas zabierać w dalekie podróże w przeszłość i pobudzać naszą wyobraźnię. Muzykowanie może stać się pomysłem do wspólnego spędzania czasu różnych pokoleń, tak jak w przypadku Bertila i Nilsa ze spektaklu “Czy umiesz gwizdać, Joanno?”, który będzie można zobaczyć tego samego dnia na scenie Guliwera.  Wielokrotnie nagradzane przestawienie, które zrealizowano na podstawie słynnej książki Ulfa Starka jest historią o przyjaźni ponad pokoleniami.

Jak słuchać, aby pracować z dźwiękiem? Jak miksować utwory, aby tworzyły płynną całość? Jak stworzyć didżejską kompozycję, aby rozgrzać domowe parkiety? Zapraszamy na warsztaty wsłuchiwania się w rytmy, frazy, bity i do samodzielnego miksowania utworów. To warsztaty, z których wyjdziecie na pewno roztańczonym krokiem.

Na warsztaty zapraszamy duety międzypokoleniowe. Ilość miejsc ograniczona, obowiązują zapisy pod adresem: organizacja@teatrguliwer.pl

Warsztaty poprowadzi DJka Rayndu (Paulina Andruczyk)

 

Porce i Lana

Czy można oswoić tyranozaura? Można! Porce i Lana, bohaterki spektaklu zrealizowanego na podstawie książki Tiny Oziewicz Tyranozaur i Traktorzystki, wiedzą jak to zrobić. Wystarczy być bardzo odważnym i nie bać się wyruszyć w nieznane.

Porce i Lana mieszkają na dnie malowanego talerza, który jest ich miejscem na świecie – bezpiecznym domem. Ich życie zmienia się w dniu, w którym talerz rozbija się na kawałki, a one muszą wyruszyć w poszukiwaniu nowego miejsca na Ziemi. Odkrywają, że świat potrafi być wielki i zaskakujący, pokonują własne lęki, a ich podróż jest manifestacją wzajemnej przyjaźni. Ich historia to opowieść, w której delikatność, kruchość i ulotność spotykają się z ludzkimi emocjami. Opowieść o tym, że świat można poskładać nawet wtedy, gdy rozbił się na milion kawałków.

Podczas spektaklu zaglądamy do pracowni ceramiczno-plastycznej, w której podążając za mistrzynią i jej uczennicą, odkrywamy tajemnice rzemiosła i rękodzieła. Śledząc przygody Porce i Lany wkraczamy do świata ceramiki i wspólnie doświadczamy tego, co nieodkryte .

Spektakl na motywach książki Tiny Oziewicz pt. Tyranozaur i Traktorzystki – wydawnictwo Czerwony Konik.

 

 

Ssaki, ptaki, teatralne draki – część GŁOS

Tematem trzeciego warsztatu pod hasłem „Ssaki, ptaki, teatralne draki”, jest GŁOS. Obiektem naszych badań i inspiracją do ćwiczeń wokalnych są ptasi soliści m. in. Strzyżoń Melodyjny, Lirogon, Słowik i Szpak oraz Cykady, które posiadły niezwykłą zdolność wyłączania zmysłu słuchu w czasie swej muzycznej aktywności. Wspólnie rozwikłamy zagadkę solistów operowych zamieszkujących subtropikalne lasy Archipelagu Malajskiego.

Dla kogo? 
Dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat

Zachęcamy do uczestnictwa w wygodnym stroju. Na czas ćwiczeń poprosimy o zdjęcie butów.

Czas trwania – 45 minut
Liczba uczestników – 25
Cena biletu – 40 zł
Cena biletu internetowego – 41 zł

Pomysł i koncepcja cyklu: Robert Jarosz
Reżyseria i opracowanie:  Milena Kranik
Scenografia: Mária Bačová
Prowadzenie: Milena Kranik

Ssaki, ptaki, teatralne draki – część RYTM

RYTM jest pierwszą częścią z cyklu „Ssaki, ptaki, teatralne draki”- interaktywnych warsztatów z elementami teatru lalek. Podczas warsztatów przenosimy się z uczestnikami do świata przyrody, by językiem teatru badać zachowania dzikich zwierząt.

Udział w humorystycznych, inspirowanych światem zwierząt warsztatach z elementami teatru lalek sprawi, że każdy uczestnik znajdzie swoją przestrzeń do twórczej aktywności. Będziemy pobudzać nie tylko wyobraźnię, ale też nasze ręce, nogi i struny głosowe. Poprzez język teatru, ruch i zabawę uczestnicy będą badać świat przyrody wokół tematu rytmu.

Bądźcie gotowi na teatralne emocje i twórcze działania w przyjaznej atmosferze!  

Do warsztatów każdy uczestnik otrzyma manualczyli podręcznik z podpowiedziami do działań twórczych, który może posłużyć do zgłębienia tematu warsztatów i kreatywnych poszukiwań w przyrodzie!

Jak wziąć udział?  
W tygodniu zapraszamy grupy przedszkolne – wtedy każdorazowo warsztaty odbywają się wyłącznie dla jednej grupy.
W weekendy zapraszamy widzów indywidualnych. 

Dla kogo? 
Dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat

Czas trwania – 45 minut
Liczba uczestników – 30
Cena biletu – 40 zł 

Pomysł i koncepcja cyklu: Robert Jarosz
Reżyseria i opracowanie/część RYTM:  Milena Kranik
Scenografia: Mária Bačová
Prowadzenie: Tomasz Kowol i Adam Wnuczko / Honorata Zajączkowska i Damian Kamiński  

Ssaki, ptaki, teatralne draki – część CIAŁO

Każdy ma ciało – czy to człowiek, czy pszczoła. Nawet jeśli zamiast nóżek ma nibynóżki! Wyobraźmy sobie, że możemy rozmawiać ze sobą tylko poprzez nasze ciała: dotyk, gest, ruch, kolor. W świecie przyrody nie występują słowa (najprawdopodobniej…), ale zwierzęta mimo to świetnie się ze sobą komunikują. Potrafią też stworzyć prawdziwe widowisko, którego pozazdrościłby niejeden artysta wodewilowy!

CIAŁO jest drugą częścią z cyklu „Ssaki, ptaki, teatralne draki”- interaktywnych warsztatów z elementami teatru lalek. Podczas warsztatów przenosimy się z uczestnikami do świata przyrody, by językiem teatru badać zachowania dzikich zwierząt. Udział w humorystycznych, inspirowanych światem zwierząt warsztatach jest okazją do spotkania z Artystami z Teatru Guliwer i Artystami ze świata przyrody. Co może wyniknąć z takiego spotkania, przekonajcie się sami!

Do warsztatów każdy uczestnik otrzyma manualczyli podręcznik z podpowiedziami do działań twórczych, który może posłużyć do zgłębienia tematu warsztatów i kreatywnych poszukiwań w przyrodzie!

Jak wziąć udział?  
W tygodniu zapraszamy grupy przedszkolne – wtedy każdorazowo warsztaty odbywają się wyłącznie dla jednej grupy.
W weekendy zapraszamy widzów indywidualnych. 

Dla kogo? 
Dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat

Czas trwania – 45 minut
Liczba uczestników – 25
Cena biletu – 20 zł 

Pomysł i koncepcja cyklu: Robert Jarosz
Reżyseria i opracowanie:  Milena Kranik
Scenografia: Małgorzata Tarasewicz-Wosik
Prowadzenie: Katarzyna Brzozowska / Izabella Kurażyńska/ Paweł Jaroszewicz 

 

Jak działa odkurzacz?

„Jak działa odkurzacz?” to dowcipna historia powstania pierwszego odkurzacza, opowiedziana z perspektywy wynalazcy. Konstruktor borykając się z problemami związanymi z alergią, rzuca wyzwanie roztoczom zamieszkującym domowy kurz. Historia opowiedziana w technice teatru cieni. Integralną częścią minispektaklu są warsztaty teatralne, podczas których młodzi widzowie poznają tajniki teatru cieni i stają się twórcami! W bezpośrednim kontakcie z aktorem dzieci poznają techniki animacji.

Spektakl i warsztaty dla widzów od lat 4.

Czy umiesz gwizdać, Joanno?

Czy można umówić się na przyjaźń? A co, jeśli umowę zawiera chłopiec z pewnym staruszkiem i stają się dla siebie wnuczkiem i dziadkiem? Czy taka umowa to początek prawdziwej relacji? W kameralnym spektaklu na dwójkę aktorów poznajemy pełną przygód historię o przyjaźni ponad pokoleniami. W tej wyjątkowej opowieści zwykłe chwile radości i skromne szaleństwa sprawiają, że świat wokół bohaterów nabiera barw, a kiedy nadchodzi czas rozstania, pozostają wspomnienia. Wspomnienia o tym, jak fajnie razem puszczać latawce, uczyć się gwizdać, wspinać się na drzewa i rwać czereśnie.

W spektaklu podziwiamy teatr opowieści zrealizowany w planie lalkowym z wykorzystaniem lalki tintamareski. Przedstawienie jest sceniczną adaptacją książki Ulfa Starka – jednego z najbardziej cenionych szwedzkich autorów literatury dla dzieci.

Spektakl dla widzów od lat 5.

Choinka

Choinka już od pierwszych chwil życia była drzewkiem wyjątkowym. Gdy tylko wzruszyła grudki ziemi i wystawiła się na działanie promieni słonecznych zaczęła fantazjować o swoim przeznaczeniu. Kim będę? – pytała leśne zwierzęta. Domem dla ptaków? Masztem okrętów? Co mnie spotka i czego doświadczę? Kiedy będę tak wielka jak stare sosny i świerki? Czy spotka mnie szczęście? W historii spisanej przez Hansa Christiana Andersena szczęście Choinki spełnia się w czasie wieczoru wigilijnego, w spotkaniu z dziećmi i z tajemniczym Klumpe-Dumpe. Spektakl w żywym planie z udziałem lalek oraz muzyką na żywo.

Spektakl dla widzów od lat 3.

Bromba i Inni

Kiedy biegam to jestem biegaczem,
kiedy fruwam to jestem fruwaczem,
kiedy się
boję to jestem baczem,
a tak w ogóle to jestem Gżdaczem!  

Spektakl do słuchania na podstawie książki Macieja Wojtyszko pt. „Bromba i Inni” został przygotowany przy użyciu technologii binauralnej. Skonstruowaliśmy specjalne uszy, które dzięki swojej wrażliwości pomogą usłyszeć to, co normalnie jest niesłyszalne. Być może uda się usłyszeć światy, o których na co dzień nie mamy nawet pojęcia. 

Uszy pomogą widzom i widzkom znaleźć się w samym środku akcji i wkroczyć do świata niesamowitych wydarzeń Bromby.

Spektakl jest przyjazny osobom niewidomych i słabowidzącym. Osoby widzące będą miały szansę poczuć, jak poznają świat osoby niewidome. Integralną częścią spektaklu jest spotkanie sensoryczne, które trwa 15 min. 

Spektakl dla widzów od lat 6.

Przyjaciel Automateusza

Kanwę przedstawienia stanowi opowiadanie „Przyjaciel Automateusza” ze zbioru „Bajki Robotów”. Fascynująca, mądra i dowcipna historia o przyjaźni jest interaktywną przygodą, która wciąga dzieci do lemowskiego świata fantazji. Przeniesiona na deski teatru literacka wizja przyszłości pobudza wyobraźnię dzieci, nie rezygnując przy tym z charakterystycznego dowcipu prozy Lema. Tragikomiczne rozmowy bohaterów spektaklu wywołują wśród widzów śmiech, a oryginalna scenografia wprowadza ich do świata techniki, gdzie teatr przedmiotu połączony jest z praktyczną lekcją fizyki. Historia Automateusza to przede wszystkim przypowieść o tym, że nawet bardzo małe szanse mają prawo czasem się spełnić, a wiara w niemożliwe ma sens.

Spektakl dla widzów od lat 6.

Legenda o Syrence

W „Legendzie o Syrence” zapraszamy wszystkich do mitycznej krainy, gdzie podążając za syrenim śpiewem, odkryjemy tajemnice dobrze znanych nam dziś warszawskich miejsc. Spektakl na podstawie legend Artura Oppmana zabierze nas w świat zdarzeń, które choć rozegrały się w odległej przeszłości, nadal pozostają niezwykle fascynujące.
Przeniesiemy się bowiem do czasów, gdy nie było miasta, a pobliskie tereny pokrywały gęste lasy pełne dzikich zwierząt. Tam też odnajdziemy niewielką rybacką osadę, w której żyła dziwna i zachwycająca postać – tytułowa Syrena. Losy półkobiety-półryby stanowią kanwę barwnych opowieści, które z całą pewnością uruchomią wyobraźnie wszystkich dzieci.

Podczas teatralnej podróży tropami Syreny zanurzymy się w owianej wieloma tajemnicami opowieści, w której istotna rolę zagrają kształty i dźwięki. Syreni śpiew uwodzić będzie widzów powyżej trzeciego roku życia, o dorosłych nie wspominając.

Spektakl dla widzów od lat 3.

W celu zagwarantowania wysokiej jakości usługi, strona ta wykorzystuje ciasteczka. Więcej na ten temat można dowiedzieć się w naszej polityce prywatności.