O nas

O nas

Tworzymy teatr, który słucha i traktuje widzów jako inspirujących partnerów, angażuje się w działania artystyczno-społeczne, cechuje go otwartość na nowe inicjatywy i różnych odbiorców.

Naszym najważniejszym celem jest tworzenie teatru, który odpowiada na współczesne wyzwania młodego człowieka i jego opiekunów, a także oferuje wysoką jakość artystyczną
i funkcjonuje jako nowoczesna, aktywna instytucja kultury, wpisująca się w potrzeby stolicy.
Cel ten realizujemy poprzez dobór zróżnicowanego w treści
i formie repertuaru, budowanie wartościowych propozycji edukacyjnych, szerokiej współpracy z organizacjami pozarządowymi, innymi instytucjami i środowiskiem pedagogicznym.

 

Zespół aktorski

Poznaj wszystkich

Historia

Teatr Lalek Guliwer istnieje w Warszawie od ponad 75 lat. Założyła go grupa entuzjastów sztuki lalkowej pod wodzą absolwentki warszawskiej ASP Ireny Sowickiej w październiku 1945 roku.

Pierwszą siedzibą zespołu była sala Robotniczego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Warszawie, przy ul. Marszałkowskiej 8. Tam też, w kwietniu 1946 roku odbyła się pierwsza premiera – Szewczyk Dratewka wg Marii Kownackiej w reżyserii Ireny Sowickiej. W grudniu 1947 roku, po premierze sztuki „Guliwer w krainie liliputów”, założycielka nadała Teatrowi znaną do dziś nazwę Guliwer.

W roku 1952 Teatr został upaństwowiony. Przez długie lata, bo do roku 1970, Guliwer nie miał własnej siedziby. Dopiero w 1970, po trzech latach przebudowy, na stałe zadomowił się przy ul. Różanej 16.

Irena Sowicka kierowała Guliwerem przez pierwszych 8 lat prezentując warszawskiej publiczności  12 premier. Po niej teatrem kierowali: Aleksandra Gruszczyńska-Grzymska, Zbigniew Kopalko, Szczepan Baczyński i Stanisław Gęsicki, a później Monika Snarska – legenda polskiego teatru lalek. Monika Snarska może poszczycić się wieloma przedstawieniami, których niezwykłość polegała na muzycznym kształtowaniu widowiska. Wystawiano: opery, balety, ballady i eposy. W późniejszych latach teatrem kierował Marcin Jarnuszkiewicz oraz – do sierpnia 2020 roku – Mirosław Korzeb. Za jego dyrekcji kolejnymi kierownikami artystycznymi byli: Joanna Łupinowicz, Włodzimierz Fełenczak, Zbigniew Lisowski, Konrad Dworakowski, Piotr Tomaszuk i Robert Jarosz.

Od września 2020 roku funkcję dyrektora Teatru Guliwer pełni Robert Drobniuch.

 

Dyrekcja


Dyrektor
Robert Drobniuch

Reżyser teatralny, animator i menadżer kultury.

W latach 2012 -2020 dyrektor Teatru Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach, a od września 2020 roku dyrektor Teatru Lalek Guliwer w Warszawie. Absolwent reżyserii Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku oraz podyplomowych studiów reżyserii opery i innych form teatru muzycznego na PWST w Krakowie. Ukończył Międzynarodowe Szkolenie Operatorów Kultury przy Narodowym Centrum Kultury oraz liczne kursy i warsztaty. Współtworzył białostockie Stowarzyszenie Artystyczne Kolegtyw i Międzynarodowy Przegląd Inicjatyw Teatralnych Białysztuk.

Realizuje spektakle dla dzieci i dorosłych, różnorodne gatunkowo (wyreżyserował m.in. operę dla dzieci „Myszki i wojna, czyli o dzielnym Albercie i żółtym serze” czy inscenizację „Sklepów cynamonowych” wg Schulza w formie teatru cieni).

Jako reżyser współpracował z teatrami w Polsce i za granicą (np. Białostockim Teatrem Lalek, Teatrem Guliwer w Warszawie, Teatrem „Maska” w Rzeszowie, Teatrem Współczesnym w Szczecinie, Teatrem „Pleciuga” w Szczecinie, Operą Krakowską, Teatrem Muzycznym w Poznaniu, Divadlo Loutek w Ostrawie, Stambul Karagoz Puppet Fundation, Teatrem Dramatycznym w Gnieźnie, Teatrem Dramatycznym w Jeleniej Górze).

Jako dyrektor teatru „Kubuś” zainicjował m.in. Wakacyjny Festiwal Sztuki dla Dzieci i Młodzieży Hurra! ART! w Kielcach czy Międzynarodowy Konkurs na Lalkę Teatralną Animatus oraz wiele innych projektów.

Laureat nagród i wyróżnień np. Nagrody Ministra Kultury Belgii, Nagrody Prezydenta Miasta Białegostoku, Nagrody Ministra Kultury dla Wyróżniających się Twórców Kultury dla Dzieci za dokonania w dziedzinie teatru (2015). Nagradzano też jego spektakle, m.in. „Mikrokosmos. Kompozycje” (Grand Prix na Festiwalu Korczak), „Sklepy cynamonowe”, „Wodną opowieść”.

Zespół

Dyrektor
Robert Drobniuch

Zastępczyni dyrektora
Monika Kulesza

Główna Księgowa
Marta Świca

Koordynatorka ds. Organizacji Pracy Artystycznej i Kancelarii
Aleksandra Biedka

Kierowniczka Działu Technicznego
Marta Zając-Bar

Kierownik Działu Administracji
Ewa Husarzewska

Kierowniczka Działu Komunikacji, Promocji i Rozwoju Publiczności
Agnieszka Evans

Koordynator ds. organizacji widowni
Anna Miller

Specjalistka ds. komunikacji z widownią
Magdalena Rynkun

Dramaturg, specjalista ds. promocji
Mariusz Gołosz

Projektantka graficzna
Julia Juzyk

Specjalista ds. multimediów
Amadeusz Nosal

Kuratorka ds. edukacji i projektów
Anna Kierkosz

Specjalistka ds. dostępności
Julianna Chrzanowska

Koordynator ds. produkcji
Bartosz Budny

Księgowość
Żaneta Lesica – Specjalista ds. księgowości

Specjalistka ds. kadr i płac
Grażyna Śliwa

Inspicjenci / inspicjentki
Małgorzata Grabara
Zuzanna Rucińska
Jacek Poniński

Pracownia Plastyczna
Marek Borkowski – Kierownik pracowni
Elżbieta Zajączkowska – Specjalista rzemiosł teatralnych
Jakub Sobolewski – Specjalista rzemiosł teatralnych

Akustyka
Wojciech Karwacki
Łukasz Szulc
Andrei Yeudakimau

Elektroakustyka
Marta Zając-Bar

Światła
Damian Pawella
Bartosz Srebrzyński

Obsługa Sceny
Mariusz Czyż – Brygadier sceny
Zuzanna Rucińska – Monter sceny
Tadeusz Dornowski – Monter sceny
Robert Kucharczyk – Monter sceny

Obsługa Widowni
Jolanta Kubicka
Katarzyna Torój – Madany
Khrystyna Velychko

Portiernia / Informacja
Małgorzata Bojanow
Helena Ptasznik
Sławomir Czapla

Identyfikacja

Autorką identyfikacji wizualnej jest Karolina Witowska, artystka, wykładowczyni i projektantka graficzna.
Logo powstało we współpracy z Anną Światłowską – projektantką graficzną i specjalistką od identyfikacji i komunikacji wizualnej.

Guliwer jest teatrem otwartym, słuchającym i reagującym, a jego siłą jest zarówno wielopokoleniowa tradycja, jak i szybka reakcja na otaczający nas świat. Staramy się by język graficzny Teatru był spójny z tym, co Teatr proponuje widzom i widzkom, w działaniach artystycznych, jak i w edukacji.

Więcej informacji o nowej identyfikacji można znaleźć w Brandbook-Teatru-Guliwer.

 

W celu zagwarantowania wysokiej jakości usługi, strona ta wykorzystuje ciasteczka. Więcej na ten temat można dowiedzieć się w naszej polityce prywatności.