tel.: 882-561-678
e-mail: organizacja@teatrguliwer.pl
Scena Duża 70 min. + przerwa Premiera: 25.03.2023 Od lat 5
Jak to jest mieć brata tak słynnego, że sam Disney kręci o nim filmy? Jak to jest zawsze być tym drugim, w niczym nieprzypominającym cech tego pierwszego i zawsze lepszego? „Orecchio, brat Pinokia” to historia o wyjątkowości każdego z nas. Merlin Vervaet nakreśla rzeczywistość, w której można unosić się w powietrze ze strachu i zasypiać w trakcie niesamowicie nudnych historii.
Pełen opis >Dzień | Godzina | Tytuł | Bilety | Wiek | Scena | Czas |
---|---|---|---|---|---|---|
05niedz.
| 13:00 | Orecchio, brat Pinokia spektakl z audiodeskrypcją Spektakl | Kup bilet | od 5 lat | Scena Duża | 70 min. + przerwa |
07wt.
| 09:30 | Orecchio, brat Pinokia + "Cumulusy czy Cirrusy" – lekcja przyrody z postaciami ze spektaklu Spektakl | Kup biletKup Bilet Grupowy | od 5 lat | Scena Duża | 70 min. + przerwa |
08śr.
| 09:30 | Orecchio, brat Pinokia + "Cumulusy czy Cirrusy" – lekcja przyrody z postaciami ze spektaklu Spektakl | Kup biletKup Bilet Grupowy | od 5 lat | Scena Duża | 70 min. + przerwa |
09czw.
| 09:30 | Orecchio, brat Pinokia + "Cumulusy czy Cirrusy" – lekcja przyrody z postaciami ze spektaklu Spektakl | Kup biletKup Bilet Grupowy | od 5 lat | Scena Duża | 70 min. + przerwa |
10pt.
| 09:30 | Orecchio, brat Pinokia + "Cumulusy czy Cirrusy" – lekcja przyrody z postaciami ze spektaklu Spektakl | Kup biletKup Bilet Grupowy | od 5 lat | Scena Duża | 70 min. + przerwa |
tel.: 882-561-678
e-mail: organizacja@teatrguliwer.pl
Rezerwacje przyjmuje kasa Teatru Lalek Guliwer pod numerem telefonu: 22 845 16 76/77 wew. 121
Wstęp bezpłatny, liczba miejsc ograniczona. Obowiązują zapisy poprzez formularz: na godzinę 10.00: https://forms.office.com/r/WSQcGPy5y7 na godzinę 11.00: https://forms.office.com/r/jC6cKkz9r9
……..
Jak to jest mieć brata tak słynnego, że sam Disney kręci o nim filmy? Jak to jest zawsze być tym drugim, w niczym nieprzypominającym cech tego pierwszego i zawsze lepszego? „Orecchio, brat Pinokia” to historia o wyjątkowości każdego z nas. Merlin Vervaet nakreśla rzeczywistość, w której można unosić się w powietrze ze strachu i zasypiać w trakcie niesamowicie nudnych historii.
Czy w takim świecie można znaleźć miejsce na wiarę w siebie i własną pasję? Orecchio musi zmierzyć się nie tylko z oczekiwaniami rodziny, ale także własnym wyobrażeniem o sobie. Reżyserka Ada Tabisz przedstawia nam opowieść o dylematach związanych z własną tożsamością i nie zawsze łatwą relacją z rodzeństwem. Kim więc zostanie Orecchio? Słynnym prezenterem pogody czy aktorem? A może po prostu Orecchiem.
Zobacz kartę edukacyjną do spektaklu
Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem Guliwer dostępny, gdzie można przeczytać o profilu sensorycznym spektaklu (jaki jest dźwięk, światło, obraz).
Reżyseria: Ada Tabisz
Tłumaczenie: Jan Nowak
Scenografia: Aleksandra Starzyńska
Choreografia: Hashimotowiksa (Paulina Jaksim)
Reżyseria światła: Alicja Pietrucka
Multimedia: Emilia Gumańska (Bizmut Film)
Muzyka: Dominik Skwarek
Występują: Izabella Kurażyńska, Elżbieta Pejko, Paweł Jaroszewicz, Damian Kamiński, Tomasz Kowol, Jacek Poniński, Krzysztof Prygiel, Jakub Szlachetka (gościnnie), Adam Wnuczko
Asystent reżyserki: Paweł Jaroszewicz
Inspicjent: Jacek Poniński
Aleksandra Rembowska – „Nie być jak Pinokio”
Jak to jest, żyć w cieniu starszego brata? Choć niegdyś uchodził on za ladaco, kłamczucha z długim nosem, to ostatecznie ukończył szkoły i „wyszedł na ludzi”, a nawet zrobił karierę u Disneya. Dla matki zaś stał się złotym dzieckiem i poniekąd wzorem do naśladowania dla młodszego rodzeństwa.
Więcej na teatralny.pl
Anna Czajkowska – „Pamiętajmy o włączeniu radia, wysłuchaniu prognozy pogody i zachwycie nad błękitem nieba…”
Nowy spektakl Teatru Guliwer pod tytułem „Orecchio, brat Pinokia” adresowany jest do młodych i najmłodszych, starszych i najstarszych widzów. Czyżby kolejna w tym teatrze międzypokoleniowa inscenizacja? Opowieść o Orecchiu bez wątpienia spodoba się również dorosłym (choć w opisie zaznaczono: przeznaczony dla widzów od lat pięciu). Tekst belgijskiego dramatopisarza Merlina Vervaeta, w udanym przekładzie Jana Nowaka, z uważnością odczytany i wyreżyserowany przez Adę Tabisz, bawi swą aluzyjnością i błyskotliwymi dialogami, czaruje muzyką i piosenkami Dominika Skwarka. Merlin Vervaet potrafi zafascynować wykreowaną, baśniową krainą, odwołując się do współczesności i dzisiejszej wiedzy o wrażliwości dziecięcego widza. Przywołuje motywy znane nam z bajki „Pinokio” autorstwa Carla Collodiego oraz inne wykorzystywane w filmowych adaptacjach baśni (Disneya i nie tylko), jednak pisze zupełnie nową opowieść, w której podążamy za innymi bohaterami. Oczywiście wielki celebryta, którego nos wydłuża się przy każdym kłamstwie, też się pojawi. Groteskowa bajka, pełna fantazji i niepozbawiona obserwacji ludzkich, naturalnych zachowań, ma w sobie sporą dawkę liryzmu, wzruszającej melancholii, wzbogaconej drapieżnym humorem i spontanicznością, ujętej w karby odpowiedniej dramaturgii.
Więcej na Teatr Dla Wszystkich