Orecchio, brother of Pinocchio

Author: Merlin Vervaet

Stage Main Stage 70 min. + intermission Premiere: 25.03.2023 From age of 5

Orecchio, brother of Pinocchio

Description

What is it like to have a brother so famous that Disney itself makes films about him? What is it like to always be the other one, nothing like the one that’s always first, better? “Orecchio, Broher of Pinocchio” is a story about the uniqueness of each of us. Merlin Vervaet creates a reality where one can float away in fear or fall asleep during incredibly boring stories.

In such a world, is it possible to find room for self-confidence and passion? Orecchcio needs to face not only his family’s expectations, but also his own self-image. Director Ada Tabisz tells us a story about the dilemmas of identity and sibling relation, which is not always easy. So who will Orecchio become? A famous traveller or an actor? Or perhaps just Orecchio.

Text: Merlin Vervaet

Director: Ada Tabisz

Translation: Jan Nowak

Scenography: Aleksandra Starzyńska

Choreography: Hashimotowiksa (Paulina Jaksim)

Lighting director: Alicja Pietrucka

Multimedia: Emilia Gumańska (Bizmut Film)

Music: Dominik Skwarek

Director’s assistant: Paweł Jaroszewicz

Cast: Izabella Kurażyńska, Elżbieta Pejko, Paweł Jaroszewicz, Damian Kamiński, Tomasz Kowol, Jacek Poniński, Krzysztof Prygiel, Jakub Szlachetka (gościnnie), Adam Wnuczko

Stage manager: Jacek Poniński

Partners:

Gallery

Press

Aleksandra Rembowska – “Nie być jak Pinokio”

Jak to jest, żyć w cieniu starszego brata? Choć niegdyś uchodził on za ladaco, kłamczucha z długim nosem, to ostatecznie ukończył szkoły i „wyszedł na ludzi”, a nawet zrobił karierę u Disneya. Dla matki zaś stał się złotym dzieckiem i poniekąd wzorem do naśladowania dla młodszego rodzeństwa.

Więcej na teatralny.pl

Anna Czajkowska – “Pamiętajmy o włączeniu radia, wysłuchaniu prognozy pogody i zachwycie nad błękitem nieba…”

Nowy spektakl Teatru Guliwer pod tytułem „Orecchio, brat Pinokia” adresowany jest do młodych i najmłodszych, starszych i najstarszych widzów. Czyżby kolejna w tym teatrze międzypokoleniowa inscenizacja? Opowieść o Orecchiu bez wątpienia spodoba się również dorosłym (choć w opisie zaznaczono: przeznaczony dla widzów od lat pięciu). Tekst belgijskiego dramatopisarza Merlina Vervaeta, w udanym przekładzie Jana Nowaka, z uważnością odczytany i wyreżyserowany przez Adę Tabisz, bawi swą aluzyjnością i błyskotliwymi dialogami, czaruje muzyką i piosenkami Dominika Skwarka. Merlin Vervaet potrafi zafascynować wykreowaną, baśniową krainą, odwołując się do współczesności i dzisiejszej wiedzy o wrażliwości dziecięcego widza. Przywołuje motywy znane nam z bajki „Pinokio” autorstwa Carla Collodiego oraz inne wykorzystywane w filmowych adaptacjach baśni (Disneya i nie tylko), jednak pisze zupełnie nową opowieść, w której podążamy za innymi bohaterami. Oczywiście wielki celebryta, którego nos wydłuża się przy każdym kłamstwie, też się pojawi. Groteskowa bajka, pełna fantazji i niepozbawiona obserwacji ludzkich, naturalnych zachowań, ma w sobie sporą dawkę liryzmu, wzruszającej melancholii, wzbogaconej drapieżnym humorem i spontanicznością, ujętej w karby odpowiedniej dramaturgii.

Więcej na Teatr Dla Wszystkich