W celu zagwarantowania wysokiej jakości usługi, strona ta wykorzystuje ciasteczka. Więcej na ten temat można dowiedzieć się w naszej polityce prywatności.
Uśmiech bez kota
Scena Liliput 60 min. Od lat 5
Uśmiech bez kota
Opis
Uśmiech bez kota
opera hologramowa dla dzieci autorstwa Agaty Zubel na podstawie „Alicji po drugiej stronie lustra” i wątków z „Alicji w Krainie Czarów” Lewisa Carrolla.
Opera hologramowa dla dzieci Uśmiech bez kota to eksperyment, który proponuje dzieciom współczesna kompozytorka i wokalistka Agata Zubel, a więc podczas tej przygody spotkamy przede wszystkim bardzo dużo dziwnych dźwięków, rytmów, melodii, odgłosów i brzmień. Muzyka współczesna jest krainą, w której królują zdziwienie, eksperyment i zabawa.
Światowa prapremiera wydarzenia odbędzie się w ramach 13. Festiwalu Muzyki Współczesnej dla Dzieci „Mała Warszawska Jesień” i 66. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Opera hologramowa dla dzieci „Uśmiech bez kota” jest zamówieniem kompozytorskim Teatru Lalek Guliwer i Festiwalu „Warszawska Jesień”.
Czy lubicie się dziwić? I po co w ogóle nam zdziwienie? Czy to miłe uczucie czy raczej niepokojące? Podczas tej podróży przewodniczką będzie Alicja, która zaprowadzi nas do Krainy Po Drugiej Stronie Lustra. Inaczej: do Krainy Na Opak albo jak kto woli: Krainy Zdziwienia.
Najpierw zdziwimy się, że ściany mówią do nas w dziwnym języku: niby znanym a jednak zupełnie niezrozumiałym. Potem zadziwi nas, że Alicja potrafi świetnie śpiewać i to różnymi głosami. Potem zaczniemy się zastanawiać, czy nie trafiliśmy przypadkiem do gardła jakiejś szalonej śpiewaczki. Potem będzie jeszcze dziwniej, ale przekonamy się też, że zdziwienie
i zaskoczenie dobrze łączą się z zabawą. Bo cóż lepszego można robić w miejscu, w którym zamiast zwykłego kota zjawia się tylko jego uśmiech, a dżem jest po to, żeby o nim podyskutować: a nie, żeby go zjeść?
Wykonawcy:
Agata Zubel – koncepcja, libretto, muzyka, montaż i mastering dźwięku, reżyseria filmu
wykonanie partii wokalnych: Alicja, Biała Królowa, Czerwona Królowa, Biały Król, Czerwony Król, Uśmiech bez Kota, Jajko, Kwiaty;
Sebastian Kierzek – kamera, montaż video, efekty wizualne, video art, realizacja i reżyseria filmu;
Aleksandra Wasilkowska – scenografia przestrzeni;
Izabella Kurażyńska – aktorka prowadząca animacje;
Tomasz Kowol – aktor prowadzący animacje;
Anna Kierkosz – koncepcja działań edukacyjnych.
Nagrania filmu dokonano w SWR Experimentalstudio we Freiburgu
Współorganizatorem wydarzenia jest Teatr Lalek Guliwer
Wsparcie technologiczne: Leia Display
Bilety na premierowy spektakl w cenie 30 złotych można kupić na godzinę przed premierowymi wydarzeniami oraz online na stronie www.biletomat.pl
Wydarzenie jest współfinansowane w ramach Funduszu Instytucji Kultury M. St. Warszawy oraz ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.