Aktualność
09.09.2022

Startuje projekt edukacyjny #Połączenia

Już 10 września rusza nowy projekt #Połączenia, który zakłada integracje dzieci uchodźczych z Ukrainy i Białorusi oraz dzieci i młodzieży neuroatypowych poprzez pracę formatami teatru partycypacyjnego. Projekt zakłada rezydencje artystów i aktorów w czterech placówkach edukacyjnych, przez okres dwóch miesięcy.  

Projekt edukacyjny Teatru Guliwer #Połączenia ma na celu integrację poprzez teatr. Uczniowie i nauczyciele wybranych szkół zapoznają się z czterema formami teatru partycypacji, będą to: teatr dokumentu i technika verbatim, teatr obiektu i wizualny, teatr improwizowany i teatr instrumentalny. Artyści związani z teatrem Guliwer, we współpracy z artystami specjalistami będą prowadzić warsztaty teatralne dla dzieci. Efekty pracy zostaną zaprezentowane na scenie teatru, podczas jednodniowego festiwalu przeglądu projektów, który odbędzie się 24 października. Projekt został dofinansowany w ramach programu Kultura – Interwencje 2022.

Warsztaty przybliżą uczniom i nauczycielom cztery formy teatru partycypacyjnego: teatr dokumentu i technikę verbatim, teatr obiektu i wizualny, teatr improwizowany i teatr instrumentalny. Artyści będą regularnie pracować z uczniami i nauczycielami nad wybraną formą teatru. Przybliży to uczniom teatr i szeroko pojętą kulturę i pokaże, jak można zaangażować się w sztukę. Jednocześnie umożliwi uczestnictwo młodzieży neuroatypowej i wysoko wrażliwej, jak i dzieci uchodźczych w lokalnie kształtowanej kulturze i sztuce.  

Warsztaty poprowadzą kolektywy artystów, złożone z artystycznych liderów – ekspertów w dziedzinach teatru dokumentu i techniki verbatim, teatru obiektu i wizualnego, teatru improwizowanego i teatru instrumentalnego; wybrani aktorzy Teatru Guliwer oraz artystki-rezydentki z Ukrainy. W projekcie wezmą udział m.in. reżyserzy i artyści, reprezentujący różne dziedziny sztuki: Agnieszka Bresler, Agnieszka Trepkowska, Wojciech Błażejczyk, Pamela Leończyk, Aleksandra Spyra, Anna Karpowicz, Katarzyna Brzozowska, Elżbieta Pejko, Mariia Senko, Natasza Mołodczenko, Śnieżana Gukashian-Korobeinikova, Tomasz Kowol, Karolina Norkiewicz, Karolina Pańczyk i Krzysztof Prygiel. Kuratorką projektu jest Anna Kierkosz. Szkoły biorące udział w projekcie to: Szkoła Podstawowa nr 2 Przymierza Rodzin im. ks. Jana Twardowskiego, Szkoła Podstawowa nr 52 im. Macieja Aleksego Dawidowskiego „Alka”, Szkoła Podstawowa nr 28 im. Stefana Żeromskiego i SOS Wioski Dziecięcej w Siedlcach.

Pod koniec października, uczniowie, wraz z nauczycielem prowadzącym zaprezentują swoje etiudy w Teatrze Guliwer, w ramach mini-festiwalu. Podczas jednodniowego przeglądu prac odbędzie się spotkanie, które ma na celu wymianę doświadczeń przy realizacji projektu, zarówno nauczycieli i artystów jak i dzieci, które tworzyły etiudy. 

Projekt jest realizowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Narodowego Centrum Kultury „Kultura-Interwencje 2022”.

             

W celu zagwarantowania wysokiej jakości usługi, strona ta wykorzystuje ciasteczka. Więcej na ten temat można dowiedzieć się w naszej polityce prywatności.