W celu zagwarantowania wysokiej jakości usługi, strona ta wykorzystuje ciasteczka. Więcej na ten temat można dowiedzieć się w naszej polityce prywatności.
#połączenia
#połączenia
Opis
#Połączenia vol. 3 czyli rezydencje artystek i artystów w wielokulturowej szkole już po raz trzeci!
#Połączenia już na stałe zagościły w Warszawie. Tej jesieni aktorzy Teatru, artyści niezależni oraz współpracujący z Teatrem realizatorzy poprowadzą w wybranych szkołach podstawowych zajęcia. Efektem kilkanastotygodniowej pracy z dziećmi, młodzieżą i nauczycielami będą wybrane formy sceniczne.
Uczestnicy i uczestniczki warsztatów nie działają jednak wyłącznie szkołach. Na czas projektu dzieci stają częścią Teatru, poznają jego kulisy, pracownie i zaplecze sceny, gdzie same działają, tworzą i współpracują z profesjonalnymi artystami. Efekt zobaczymy na Dużej Scenie Teatru w poniedziałek 25 listopada, czyli w terminie bliskim Międzynarodowemu Dniu Praw Dziecka. Sztuka i teatr świetnie wspierają rozwój kompetencji przyszłości (4K), o czym przekonaliśmy się już w trakcie realizacji dwóch ostatnich edycji #Połączeń.
W edycji 2024 #Połączeń biorą udział następujące szkoły i grupy z warszawskich szkół:
klasa 3 z SP nr 82 im. Jana Pawła II na Warszawskim Bemowie pod opieką Pani Magdaleny Skrockiej;
klasa 3 z SP nr 157 im. Adama Mickiewicza z Mokotowa pod opieką Pani Agnieszki Czyż
oraz klasa 3 z SP nr 322 im. Jana Brzechwy z Ursynowa pod opieką Pani Małgorzaty Ciesielskiej.
Wszystkie trzy osoby to wychowawczynie klas i nauczycielki nauczania wczesnoszkolnego. Współpracują z nimi aktorzy i aktorki Teatru Guliwer: Izabella Kurażyńska, Elżbieta Pejko i Krzysztof Prygiel oraz artyści i artystki niezależni: Magdalena Łazarczyk – scenografka, Anna Szawiel – performerka, aktorka i edukatorka oraz Amadeusz Nosal – artysta wizualny i multimedialny. W tej długofalowej pracy wspierają ich: Julianna Chrzanowska – specjalistka ds. dostępności, socjoedukatorka, Justyna Józefowicz – psycholożka i Anna Kierkosz – kuratorka merytoryczna projektu.
Artyści, nauczyciele i aktorzy stworzyli trzy kolektywy dorosłych, współpracujące z trzema wymienionymi grupami dzieci. Przez kilkanaście tygodni wspólnej pracy, dyskusji, spotkań, burz mózgów, prób, warsztatów i działań edukacyjnych oraz artystycznych stworzą 3 teatralne etiudy, które będą miały premierę na profesjonalnej scenie Teatru Guliwer.
Projekt został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Edukacja kulturalna”.
#Połączenia vol. 2
Rezydencje artystów w placówkach oświaty, wspierające edukację artystyczną w wielokulturowej szkole
Więcej o drugiej edycji projektu
Połączenia vol. 2
Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, w ramach programu Edukacja Kulturalna MKiDN. Projekt jest realizowany w partnerstwie z Fundacją Humanosh im. Sławy i Izka Wołosiańskich oraz Fundacją Muzyka jest dla wszystkich.
#Połączenia vol.1
Rezydencje artystów w szkołach, włączające dzieci poprzez pracę formatami teatru partycypacyjnego.
Projekt zakłada wiele #połączeń: dzieci z Polski z dziećmi uchodźczymi z Ukrainy i Białorusi, choć nie tylko; neuroatypowych z neurotypowymi, nauczycieli z placówek systemowych z artystami: aktywistami i społecznikami ale też aktorami. #Połączenia artystów: społeczników, aktywistów i edukatorów – z aktorami teatru repertuarowego. Ale też #połączenia dziedzin: muzyki, sztuk wizualnych i dokumentu – z teatrem.
Więcej o projekcie