Podcast: Teatr – otwarty, dostępny, potrzebny

Podcast: Teatr – otwarty, dostępny, potrzebny

Opis

Posłuchaj!

W ramach cyklu podcastów Polskiego Radia Dzieciom i Teatru Lalek Guliwer odbywamy rozmowy z ekspertami i ekspertkami wokół tematów i problemów, które poruszają najnowsze premiery stołecznego Teatru Guliwer.

Do rozmów zapraszamy rodziców z dziećmi, mających osobiste doświadczenie, związane z poruszanym problemem. Tworząc cykl przyjęliśmy założenie, że rodzice, napotykając konkretne wyzwania i problemy, związane z rozwojem i wychowaniem ich dzieci, sami stają się ekspertami i ekspertkami w różnych obszarach. Każdy odcinek zawiera też komentarz osoby specjalizującej się w danej dziedzinie.

Cykl tworzą i współprowadzą: Martyna Chuderska – dziennikarka Polskiego Radia Dzieciom i Anna Kierkosz – kuratorka ds. edukacji i projektów w Teatrze Guliwer.

Odcinek 1.

Teatr – otwarty, dostępny, potrzebny, odc. 1

„Teatr przyjazny sensorycznie” to pierwszy odcinek z cyklu podcastów „Teatr – otwarty, dostępny, potrzebny”

Czym objawiają się nadwrażliwości sensoryczne i jakie są ich rodzaje? Jak radzą sobie rodzice dzieci w spektrum autyzmu, mierząc się z koniecznością i potrzebą diagnozy ich dziecka? W jaki sposób taka przestrzeń jak teatr może odpowiedzieć na potrzeby dzieci i osób dorosłych z nadwrażliwościami sensorycznymi?
Podcast towarzyszący wystawie w działaniu „Gwiezdne Dzieci” Kolektywu Rój, realizowanej przez Teatr Lalek Guliwer w ramach projektu RówniRóżni.doc. Rozmowa z Barbarą i Tosią Wieteskimi – mającymi doświadczenie rodzica i dziecka w spektrum autyzmu oraz Aleksandrą Sztajerwald z Fundacji SYNAPSIS.

Odcinek 2.

Teatr – otwarty, dostępny, potrzebny, odc. 2

„Teatr przyjazny osobom niewidomym i słabowidzącym” to drugi odcinek z cyklu podcastów „Teatr – otwarty, dostępny, potrzebny”
Czy z osobą niewidomą można porozmawiać o kolorach? I czy osoba z niepełnosprawnością wzroku może być w Polsce profesjonalnym aktorem?
Przed Wami kolejny odcinek podcastu z cyklu „Teatr – otwarty, dostępny, potrzebny”. Tym razem rozmawiamy z Markiem Reissem – aktorem z niepełnosprawnością wzroku, który gra w spektaklu „Wszystko w głowie” w reżyserii Julii Szmyt, Danutą Reiss – mamą Marka, oraz z Małgorzatą Szumowską – dyrektorką Niewidzialnej Wystawy.
Odcinek 3.
„Wpływ i sprawczość dziecka na profesjonalny proces twórczy” to trzeci odcinek z cyklu podcastów „Teatr – otwarty, dostępny, potrzebny”
Jak może się przejawiać wpływ dziecka w procesie powstawania profesjonalnego spektaklu teatralnego? Czym są projekty partycypacyjne? Czy dziecko może być profesjonalnym twórcą? Dlaczego tak istotne jest, by dziecko odczuwało swoją sprawczość? Jakie znaczenie w edukacji artystycznej ma metoda projektu? Rozmowa z ekspertką – psycholożką Justyną Józefowicz oraz z dziećmi: Igą Stanicką, Aleksandrem Ziemackim i Tymkiem Budzyńskim – uczestnikami projektu Teatru Guliwer #Połączenia vol. 2 i Agnieszką Trepkowską – nauczycielką nauczania wczesnoszkolnego w SP nr 143 w Warszawie: o istocie obecności i aktywności artystycznej dziecka oraz metodzie projektu.

W celu zagwarantowania wysokiej jakości usługi, strona ta wykorzystuje ciasteczka. Więcej na ten temat można dowiedzieć się w naszej polityce prywatności.