Niezwykła historia Sebastiana Van Pirka

Jak tu być wampirkiem bez kłów? Straszyć czy śmieszyć? I co powiedzą rodzice, gdy odkryją, że młody Sebastian woli dowcipkować, niż czaić się w ciemnościach? Że nie znosi wątróbki, a lubi rzodkiewki i sałatę?

Poznajcie Sebastiana Van Pirka (z tych Van Pirków). Wampirka, który musi udowodnić całemu światu, że zasłużył na miano monstrum wprost z powieści grozy. Tak przynajmniej chciałaby jego rodzina. Jednak Sebastian ma inne zdanie. Czy znajdzie własne miejsce w świecie pełnym popłochu i przestrachu.

„Niezwykła historia Sebastiana Van Pirka” w adaptacji samego autora – Marcina Wichy to opowieść o samoakceptacji, do której czasem trzeba dojść długą i pokrętną drogą. Błyskotliwy, wampirzy humor łączy się tutaj z mądrą lekcją na temat przyglądania się sobie. Nawet jeśli w lustrze nie pojawiają się długo wyczekiwane kły.

Zapraszamy Was na spektakl muzyczny w konwencji horroru, gdzie dowcip ściele się gęsto.

Kosmiczny pokój

Jakby to było obudzić się pewnego ranka w zupełnie obcym pokoju? Naokoło cudze meble, przedmioty, zabawki, a za oknem zamiast znajomego podwórka rozpościera się… kosmos! Kiedy wszystko to spotyka małą Emmę, dziewczynka jest przekonana, że ciągle śni. Po pewnym czasie dociera do niej jednak, jak wielką moc może mieć wypowiedziane w myślach urodzinowe życzenie: „Chcę pokoju na świecie”. Początkowa wściekłość z biegiem czasu zmienia się w fascynację, a pełne niepokoju nowe życie w Warszawie – w niesamowitą podróż, pełną niezwykłych postaci i przygód, które pozwalają na nowo uwierzyć w piękno tego świata.

Jakie historie kryją w sobie dusze przedmiotów – kanapy, teleskopu, kwiatka, maskotki-jednorożca? Czy z ich pomocą Emmie uda się odnaleźć w nowym mieście, szkole, rzeczywistości? „Kosmiczny pokój” to spektakl muzyczny, którego scenariusz powstał w trakcie wakacyjnych warsztatów z dziećmi z różnych krajów, kultur, środowisk i miejsc. Magdalena Mrozińska stworzyła przeplataną piosenkami komedię omyłek, która swój początek znalazła w dziecięcych historiach. Rozmowy o domach, zarówno tych odległych i symbolicznych, jak i tych bardzo konkretnych i bliskich przerodziły się w piękną opowieść o tęsknocie, odnajdywaniu swojego miejsca w świecie, sile przyjaźni i tego, że bez względu na wszystko warto marzyć.

 

Spektakl „Kosmiczny pokój”,  współtworzyła wielokulturowa grupa dzieci. Przedstawienie wg tekstu Magdaleny Mrozińskiej powstało w ramach projektu #Połączeni, a grupa dzieci przez niemal sześć miesięcy tworzyła je wraz z artystami i artystkami, używając narzędzi zaczerpniętych ze świata sztuki: muzyki, piosenki, słowa, scenografii, multimediów i tańca.

W opowieści zaszyta jest myśl przewodnia projektu #Połączeni. To myśl i wiara w to, że tworząc i pielęgnując różnorodną, wielokulturową społeczność stajemy się bogatsi w możliwości, perspektywy i przez to bardziej sprawczy. To wiara, że tworząc tolerancyjne, wielokulturowe i szanujące swoje odmienności społeczeństwo, jesteśmy w stanie osiągnąć więcej. Być może kiedyś spełnimy to niemożliwe do spełnienia marzenie ludzkości: o pokoju na świecie.

„Kosmiczny pokój” to spektakl muzyczny Fundacji „Muzyka jest dla wszystkich” i Teatru Lalek Guliwer, który na każdym etapie powstawał w procesie współpracy mieszkających w Warszawie dzieci z różnych krajów, z artystami i artystkami.  Spektakl „Kosmiczny pokój” jest finalnym efektem projektu #Połączeni. Cykl działań twórczych i spektakl muzyczny stworzony przez dzieci wraz z artystami. Jest realizowany i dofinansowany w ramach Programu Różnorodna Warszawa miasta stołecznego Warszawy i wspierany przez Program Rezydencji Artystycznych dla twórców i twórczyń z Białorusi i Ukrainy organizowany przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego.

Spektakl bierze udział w 30. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Dominik Gac, Piotr Hildt, Anna Jazgarska, Szymon Kazimierczak, Andrzej Lis, Wanda Świątkowska.

 

Spektakl i co dalej? – warsztat konsultacyjny dla nauczycieli

Zapraszamy nauczycielki i nauczycieli nauczania przedszkolnego i  wczesnoszkolnego do udziału w warsztacie konsultacyjnym do spektaklu „Niezwykła historia Sebastiana Van Pirka”. Udział w warsztacie poprzedzony jest obecnością na pokazie spektaklu „Niezwykła historia Sebastiana Van Pirka” w reżyserii Marka Zakosteleckiego. Wstęp bezpłatny!

Podczas warsztatu uczestniczki i uczestnicy podzielą się swoimi wrażeniami ze spektaklu i wspólnie spróbują ustalić najważniejsze tematy podejmowane w przedstawieniu. Udział w warsztacie będzie okazją do wymiany pomysłów i idei dotyczących kreatywnego działania wokół przedstawienia. Wspólnie omówimy, jakie są możliwości działań z grupą dzieci lub z indywidualnym dzieckiem, wokół tematów i wątków zaczerpniętych ze spektaklu. Punktem wyjścia do omówienia działań będą kreatywne zadania zaproponowane przez edukatorki i współtwórców spektaklu.

Udział w warsztacie i wstęp na spektakl są bezpłatne.
Można wziąć udział indywidulanie lub z osobą towarzyszącą (z dzieckiem).
Czas trwania całości wydarzenia (spektakl + warsztat) to około 3 godziny.
Warsztat konsultacyjny poprowadzą edukatorki z Guliwera: Anna Kierkosz i Julianna Chrzanowska.

Liczba miejsc jest ograniczona i obowiązują zapisy.

 

Wszelkie pytania na temat pokazu połączonego z warsztatem konsultacyjnym oraz zapisy prosimy zgłaszać telefonicznie lub mailowo na poniżej podany kontakt:

Anna Kierkosz
kuratorka edukacji i projektów
kom. 539 017 040
a.kierkosz@teatrguliwer.pl

 

Dzikie harce

Nie mlaszcz
Nie mów z pełnymi ustami
Siedź prosto
Nie jedz czekolady przed obiadem!
Wyłącz ten serial
Wyłącz komórkę
Nie graj tyle
Umyj ręce
Nie rób min!
Umyj ręce

Co wolno, a czego nie powinno się robić? Czy można wygłupiać się cały dzień, jedząc słodki popcorn i grając w gry? Lista zakazów w codziennym życiu jest długa, ale w teatrze za sprawą magii można pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa!  W spektaklu „Dzikie harce” rozmowy ojca i syna wokół tego, gdzie przebiega granica między narzuconymi zasadami, a beztroską i wygłupami, stały się punktem wyjścia do wspólnej zabawy w Teatr.

Co może się zdarzyć, jeśli tata z synem połączą siły i wspólnie wymyślą spektakl? „Dzikie harce” to seria gier i zabaw, dzięki którym teatr staje się miejscem uwolnienia od obowiązujących zwykle zasad. Twórcy i twórczynie bawią się sytuacjami znanymi każdemu, kto wychowywał lub był wychowywany. Spektakl zadaje pytania o to, kiedy lista prawideł i zakazów jest konieczna i pokazuje, jak zabawę można traktować poważnie. Czy za światem rozrzuconych skarpetek, nieumytych rąk i wariackich wybryków, kryje się zupełnie inna, szalona metoda? Twórcy i twórczynie spektaklu będą przyglądać się jej z humorem i uważnością.

„Dzikie harce” powstały dzięki rozmowom z moim synem Jędrkiem (lat 8) – mówi reżyser spektaklu. Chciałem, żeby poznał magię teatru jako miejsca szalonego, otwartego i pięknego. A zarazem dzięki Jędrkowi starałem się zrozumieć, co zmienić w swoim teatrze, żeby przemawiał do dzieci. Na początku zadawałem pytania tak żenujące jak „Czy to by się podobało dzieciom?”, na co padała rozsądna odpowiedź „Skąd mam wiedzieć, co lubią wszystkie dzieci?” 

Szukałem pomysłów radosnych. Chciałem być odważny i bawić, a jednocześnie miałem obawy jako odpowiedzialny rodzic. 

Jak połączyć chęć robienia wybryków z wychowaniem, opanowaniem, ograniczeniami? 

To spektakl o tym, że radość, zabawa są wartością samą w sobie i są czasem ważniejsze, niż zasady. I jest to też oczywiście spektakl o magii teatru!

Spektakl bierze udział w 30. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Dominik Gac, Piotr Hildt, Anna Jazgarska, Szymon Kazimierczak, Andrzej Lis, Wanda Świątkowska.

 

Orecchio, brat Pinokia

Jak to jest mieć brata tak słynnego, że sam Disney kręci o nim filmy? Jak to jest zawsze być tym drugim, w niczym nieprzypominającym cech tego pierwszego i zawsze lepszego? „Orecchio, brat Pinokia” to historia o wyjątkowości każdego z nas. Merlin Vervaet nakreśla rzeczywistość, w której można unosić się w powietrze ze strachu i zasypiać w trakcie niesamowicie nudnych historii.

Czy w takim świecie można znaleźć miejsce na wiarę w siebie i własną pasję? Orecchio musi zmierzyć się nie tylko z oczekiwaniami rodziny, ale także własnym wyobrażeniem o sobie. Reżyserka Ada Tabisz przedstawia nam opowieść o dylematach związanych z własną tożsamością i nie zawsze łatwą relacją z rodzeństwem. Kim więc zostanie Orecchio? Słynnym prezenterem pogody czy aktorem? A może po prostu Orecchiem.

Zobacz kartę edukacyjną do spektaklu

Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem Guliwer dostępny, gdzie można przeczytać o profilu sensorycznym spektaklu (jaki jest dźwięk, światło, obraz).

Guliwer dostępny__Orecchio, brat Pinokia

Sen na gapę

Brak biletu uniemożliwia wejście do działu nocnego  – informuje srogim tonem Strażnik krainy snów Ani. Co jednak w sytuacji, gdy bilet zostanie skradziony, a nasza bohaterka może zostać pozbawiona tego jednego, najmniejszego snu? Być może to właśnie ten sen będzie dziewczynce potrzebny tej nocy. „Sen na gapę” Grzegorza Uzdańskiego to niezwykle barwna opowieść o marzeniach, niewielkich smutkach i nieco większych strachach, które mieszkają w środku każdego z nas.

Tytułowy sen zamiast przyśnić się trafia do działu dziennego, czyli krainy myśli, wspomnień i uczuć głównej bohaterki, gdzie wyrusza w podróż w poszukiwaniu skradzionego biletu. Podczas wędrówki poznaje pewną energiczną dziewczynkę oraz orła, który nie jest pewien, czy sam jest wystarczająco godny na godło. Kim są  tajemnicze postaci mieszkające w głowie bohaterki i czy sen odzyska swój zagubiony bilet?
Zobaczcie sami!

Spektakl bierze udział w 29. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Dominik Gac, Andrzej Lis, Julia Lizurek, Wiesław Kowalski, Magdalena Rewerenda, Agata Tomasiewicz

Szum fal, szelest liści, wiatr ale nie huragan i śpiew wilgi

Wspólnie z Fundacją SYNAPSIS, Małą Warszawską Jesienią oraz Fundacją Muzyka zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w niezwykłym wydarzeniu, jakim jest koncert pt.”Szum fal, szelest liści, wiatr ale nie huragan i śpiew wilgi”. Tytuł, choć nie został zaczerpnięty z młodopolskiej pieśni czy poezji Bolesława Leśniana jest cytatem z wypowiedzi uczestnika warsztatów, który zainspirował twórczynie do stworzenia projektu.

Koncert jest przyjazny sensorycznie i dostępny dla osób neuroróżnorodnych m.in. osób w spektrum autyzmu. Muzyczne wydarzenie jest realizowane w ramach projektu „Muza w spektrum”, do którego zapraszamy całe rodziny z dziećmi 1-5 lat. Przyjdźcie do Guliwera, żeby poznać kojące i orzeźwiające dźwięki przygotowane zarówno dla uszu najmłodszych słuchaczy, seniorów, jak i osób z nadwrażliwością słuchową. Melodie przedstawią się wam przy pomocy instrumentów klawiszowych, fletów i przedmiotów codziennego użytku, które w teatrze zyskają swoje nowe muzyczne życie

Czy wiecie jak brzmią leśne ptaki? Jaką tonacje ma śpiew świerszcza? Czy liście żyją w harmonii z wiatrem? Na te wszystkie pytania będziecie mogli odpowiedzieć w trakcie tego niecodziennego koncertu. Ponadto usłyszymy dwa premierowe utwory, skomponowane przez edukatorkę i kompozytorkę Agnieszkę Widlarz wspólnie z osobami w spektrum autyzmu.

Projekt „Muza w spektrum” to cykl działań artystycznych, edukacyjnych i badawczych Fundacji Ogrody Muzyczne, prowadzonych w ścisłym kontakcie z osobami w spektrum autyzmu i ekspertami. Projekt jest realizowany w partnerstwie z Fundacją SYNAPSIS, Teatrem Guliwer, Małą Warszawską Jesienią oraz Fundacją Muzyka w ramach programu Kultura Dostępna, dofinansowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W czasie trwania projektu w procesie współpracy edukatorów, kompozytorów i muzyków z osobami w spektrum autyzmu powstają improwizowane utwory muzyczne a równolegle prowadzone jest badanie, dotyczące preferencji i potrzeb muzycznych osób w spektrum.

Emilia Sitarz – instrumenty klawiszowe i perkusyjne
Ania Karpowicz – flet
Anna Szawiel – prowadzenie

Wstęp bezpłatny, liczba miejsc ograniczona.

Obowiązują zapisy poprzez specjalny formularz.

na godzinę 10.00:
https://forms.office.com/r/WSQcGPy5y7

na godzinę 11.00:
https://forms.office.com/r/jC6cKkz9r9

Więcej o koncercie:

Kojące i orzeźwiające, muskające i przenikliwe, unoszące się i opadające, te łagodne i te odrobinę mniej: dźwięki, brzmienia, rytmy, melodie, utwory. Dobiegające zza pleców, fruwające nad głową, szepczące z bardzo bliska do prawego i do lewego ucha. A nawet – do obu naraz. Dźwięki, melodie, rytmy i brzmienia muzyki granej na flecie, instrumencie klawiszowym i innych instrumentach czy dziwnych przedmiotach, ale też odgłosy szumiących liści, granie świerszcza, szum fal i wiatru a nawet śpiewy ptaków. Dźwięki przyjazne wrażliwym uszom najmłodszych słuchaczy a także uszom dzieci i osób starszych z nadwrażliwością słuchową. Zabrzmią a może raczej stworzą swój dźwiękowy spektakl w kameralnej przestrzeni Teatru Guliwer.

Biruta i tajemnica rzeki

Gościnny spektakl Teatru „Maska” z Rzeszowa odbywający się w ramach 26. Międzynarodowego Festiwalu Teatrów dla Dzieci i Młodzieży KORCZAK DZISIAJ.

W wiosce chlubiącej się tytułem najspokojniejszej na świecie zaczynają dziać się niepokojące rzeczy: jedzenie nabiera gorzkiego smaku, dzieci zaczynają chorować, zwierzęta są osowiałe. Zdaje się, że tajemnicza trucizna przenika wodę, którą piją mieszkańcy wioski. Od niedawna mieszka tutaj Biruta, wiedźma, a może po prostu samotna kobieta, która rozmawia ze zwierzętami i z żywiołami. Mówi się o niej, że czci dawnych bogów i zna się na ziołach. Jonas, sołtys wsi, wraz z popierającą go radą, oskarża Birutę o zatruwanie wody i zły wpływ na całą wioskę. Biruta broni się przed zarzutami i proponuje, że znajdzie przyczynę nieszczęścia. Kobieta dostaje ultimatum: ma trzy dni, aby znaleźć winnego, w przeciwnym razie zostanie wypędzona z wioski na zawsze. Biruta w towarzystwie córki Jonasa wyrusza w podróż, w głąb pierwotnych sił przyrody. Efekt jej poszukiwań okaże się zaskakujący.

Spektakl, odwołujący się do mitologii bałtyjskiej, łączy odwieczne pytania o sens życia i wartości, na jakich powinna opierać się wspólnota, z aktualnymi kwestiami, takimi jak wpływ człowieka na świat natury czy kobieca siła.

Produkcja Teatru Maska w Rzeszowie

reżyseria: Przemysław Jaszczak

autorka sztuki: Katarzyna Matwiejczuk
scenografia: Marta Ożóg
muzyka: Urszula Chrzanowska
teksty piosenek: Katarzyna Matwiejczuk
reżyseria światła: Krzysztof Jawniak

obsada: Natalia Zduń, Anna Złomańczuk, Kamil Dobrowolski, Tomasz Kuliberda, Bogusław Michałek

czas trwania: 50 min

Trailer spektaklu: https://youtu.be/UarLhMnpSQU

Niezapominajka

Spektakl z muzyką na żywo.
Przed spektaklem zapraszamy na muzyczną etiudę edukacyjną, którą poprowadzą aktorka Ewa Scholl oraz aktor Krzysztof Prygiel.

Do Miasta Kwiatów przybywa Róża, która próbuje znaleźć akceptację wśród pozostałych roślin. Na miejscu spotyka Malwę i Modrzyka, którzy jako przewodnicy opowiadają jej historię miasta. Tytułowe Rondo było niegdyś miejscem idealnym – kwiaty odgrywały koncerty w oranżerii, a ludzie żyli z nimi w idealnej harmonii. Do momentu, gdy nadeszła chmura i zabrała miastu słońce. Pogrążeni w ciemności mieszkańcy – w tym główni bohaterowie: Danek, Fabian i Gwiazdka – ­starają się odtworzyć miasto takim, jakie było przed kataklizmem. Próba przypomnienia sobie miasta i własnych przeżyć związanych z poszczególnymi miejscami pomaga im w zbudowaniu super maszyny, dzięki której spróbują odzyskać Rondo.

Spektakl jest inspirowany książką „Wojna, która zmieniła Rondo” autorstwa Romany Romanyszyn i Andrija Łesiwa. Książka była wielokrotnie nagrodzona m.in. w prestiżowym konkursie Bologna Ragazzi Award 2015.

Premiera odbyła się w ramach 12. Festiwalu Muzyki Współczesnej dla Dzieci Mała Warszawska Jesień i 65. Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”

Partner: Stowarzyszenie Autorów ZAiKS

Wydarzenie jest współfinansowane w ramach Funduszu Instytucji Kultury M. St. Warszawy oraz Funduszu Promocji Kultury Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

Spektakl bierze udział w 29. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Dominik Gac, Andrzej Lis, Julia Lizurek, Wiesław Kowalski, Magdalena Rewerenda, Agata Tomasiewicz

Guli improwizuje

Wyobraźcie sobie przedstawienie, które nie ma scenariusza. Teatr, w którym aktorzy sami decydują, w jaką postać się wcielą i na jak długo, a publiczność podrzuca im własne pomysły. Spektakl, który za każdym razem przebiega i kończy się inaczej. Albo lepiej – zamiast tylko to sobie wyobrażać, przyjdźcie na spektakl „Guli improwizuje”!

Teatr Guliwer i Klub Komediowy zapraszają na wyjątkowe wydarzenie sceniczne, które powstanie na bieżąco, na oczach publiczności, w oparciu o słowa i inspiracje od widzów! Razem z bohaterami wybierzemy się w niezwykłą podróż, pełną zadań, niespodzianek i zabawy! Może na naszej ścieżce pojawi się dwugłowe smoczysko, a może robot kodujący za pomocą rymów. Nie dowiemy się, póki nie wyruszymy w drogę!

Teatr improwizowany jest teatrem zespołowym i jednorazowym. Jest niezwykle zaskakujący i niebywale zabawny!  Widzowie biorą udział w przedstawieniu, nadają mu bieg i proponują własne pomysły na sceny.  Spektakl improwizowany jest doskonałym narzędziem poszerzającym granice wyobraźni – i dzieci, i dorosłych.

Spektakl „Guli improwizuje” powstał w wyniku kilkutygodniowej pracy warsztatowej prowadzonej przez instruktorów i aktorów z  Klubu Komediowego – niezależnej sceny teatralnej działającej w Warszawie od 2014 roku (przy placu Zbawiciela, a od niedawna także w klubie Rakieta). Klub Komediowy gra oryginalne formaty i spektakle własnej produkcji: spektakle improwizowane, kabaret literacki, a także stand-up czy dubbingi – będące różnymi formami komedii na żywo. Jest wiodącą sceną tego typu w Warszawie, i (podobno wciąż) jedynym klubem komediowym w Polsce.

 

Pączek i Pompon wracają do domu

Czy boicie się wracać sami do domu? Wychodzić do sklepu bez mamy? Obawiacie się, że się zgubicie, spotkacie strasznych nieznajomych lub nigdy nie odnajdziecie drogi powrotnej? A może wstydzicie się tego, że nie wiecie jak się zachować, jak czytać rozkład jazdy i wysiąść na właściwym przystanku? Głupio wam poprosić obcych o pomoc? My też tak mieliśmy. Każdy dorosły był kiedyś dzieckiem, które pierwszy raz szło po ulicy samo, pierwszy raz jechało tramwajem, czy pociągiem bez opieki. Byliśmy zagubieni i bezbronni. I nawet dzisiaj czasami te uczucia do nas wracają.

Ta opowieść jest o nas i o Was.

Głównymi bohaterami spektaklu są dziesięcioletni Pompon i czteroletni Pączek, którzy gubią się wracając do domu od babci. Zanim odnajdą rodziców, napotkają wiele trudności, ale też nauczą się, że czasem trzeba zwrócić się po pomoc do nieznajomych. Całą historię opowiada dorosły już Pompon, a obecnie Piotrek, swojemu synkowi, który obawia się wracać sam ze szkoły.

Spektakl przeznaczony dla widzów od 6. roku życia.

Spektakl bierze udział w 29. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Dominik Gac, Andrzej Lis, Julia Lizurek, Wiesław Kowalski, Magdalena Rewerenda, Agata Tomasiewicz

 

Wasylyna

„Wasylyna” to spektakl Tarnopolskiego Regionalnego Teatru Lalek.

To ukraińska opowieść o miłości matki do córki – tytułowej Wasylyny. Baśniowa historia o przeżywaniu żałoby i radzeniu sobie z rzeczywistością jest przepełniona ludową symboliką.
Kiedy matka Wasylyny umiera, a w jej domu zjawia się zła macocha ze swoimi córkami, pomocna okazuje się lalka – spuścizna i błogosławieństwo od zmarłej matki.

W spektaklu przedmioty codziennego użytku przybierają postać mistyczną. Lalki użyte w spektaklu to tradycyjne słowiańskie motanki, zrealizowane według metod huculskich (wypełnione trzciną, sianem i polnymi kwiatami).

Czas trwania spektaklu: 45 minut
Spektakl w języku ukraińskim.

O teatrze:

Tarnopolski Regionalny Teatr Lalek powstał 1 kwietnia 1980 r.
19 maja 2006 r. uzyskał status „Akademickiego” za znaczący wkład w rozwój sztuki teatralnej, odrodzenie tradycji narodowych i wysoki poziom artystyczny.

Autorka sztuki i reżyseria: Oksana Dmitrieva
Artysta: Natalya Denisova
Projekt muzyczny: Kolekcja autentycznej ukraińskiej muzyki
Występują:
Olha Vodiuk, Yevheniia Ishutina-Drobei, Olha Tomboshtein, Tetiana Koshylovska, Liubov Soroka

Partnerem wydarzenia jest Krajowy Związek Rewizyjny Spółdzielni Spożywców „Społem”.

************************************************

«Василина» — вистава Тарнопільського обласного театру ляльок.
Це українська історія про любов матері до доньки – титул Василина. Казка про скорботу і справу з дійсністю наповнена народною символікою.
Коли помирає Василина мати, а в її будинку з дочками з’являється зла мачуха, помічною виявляється лялька – спадок і благословення від померлої матері.
У виставі предмети побуту набувають містичної форми. У виставі використані ляльки – традиційні слов’янські мотанки, виготовлені за гуцульськими методами (наповнені очеретом, сіном та польовими квітами). Тривалість вистави: 45 хвилин Вистава українською.
Про театр: Тарнопольський обласний театр ляльок створено 1 квітня 1980 року.
19 травня 2006 року за вагомий внесок у розвиток театрального мистецтва, відродження національних традицій та високий мистецький рівень йому присвоєно звання «Академічний».
Художній автор і керівник: Оксана Дмитрієва Художник: Наталія Денисова Музичний проект: Збірка автентичної української музики Існує: Ольга Водюк, Євгенія Ішутіна-Дробей, Ольга Томбоштейн, Тетяна Кошиловська, Любов Сорока.
Партнер заходу – Національна аудиторська спілка харчового кооперативу «Społem».

Królestwa

Ściągnij przewodnik po spektaklu!

PRZEDPRZEWODNIK Królestwa 2023

Spektakl dla osób o różnej wrażliwości sensorycznej, w tym dla osób w spektrum autyzmu.

Przedstawienie powstało na podstawie historii wymyślonych i zilustrowanych przez Martę Stańczyk, aktorkę Teatru 21, podczas pierwszej fali pandemii. To kilka prostych opowiadań, w których nie ma metafor, drugiego dna ani opisanej psychologii postaci. Materiały te stały się dla twórców spektaklu inspiracją do spojrzenia na świat każdej istoty jak na osobne królestwo. Fabuła jest pretekstem do uważnej obserwacji naszej planety, dostrzegania potrzeb i różnorodności jej mieszkańców. Przedstawienie, które powstało w koprodukcji z Teatrem 21, jest pierwszym w historii Guliwera spektaklem, stworzonym dla osób o różnych wrażliwościach sensorycznych, w tym dla osób w spektrum autyzmu. Realizacja spektaklu w Teatrze Guliwer odbywa się z aktywnym udziałem autorki Marty Stańczyk, która w spektaklu kreuje postać Eustachii, królowej planety Wenus.

Opis spektaklu:

Eustachia – królowa Wenus od dawna lubiła oglądać Ziemię i jej mieszkańców. Zachwycało ją, że żyje tu tyle istot i dla każdego jest miejsce. Teraz królowa przygląda się siostrom zakonnym, Bernardecie i Klementynie. Pewnego dnia zamykają one drzwi na klucz i wyruszają w podróż balonem. Zabierają ze sobą mądrą owcę o imieniu Kostka. Wznoszą się pod chmury i czują się szczęśliwe jak ptaki. Podczas lądowania w parku widzą słynnego pawia Waleriana – opiekuna marzeń i snów, który jeszcze nie raz będzie pojawiał się na ich drodze. Potem wsiadają do batyskafu i opuszczają się na dno Oceanu Spokojnego. Tańczą z rybami, a owca Kostka spotka ośmiornica Cyryla. Zakochuje się w nim i ich światy łączą się w wspólne królestwo. Siostry zakonne lubią być w ruchu, lubią dużo wrażeń. Nawet gdy są w domu, oglądają kosmos przez teleskop. Dzięki temu poznają Eustachię – królową Wenus i zaprzyjaźniają się z nią.

Przedstawienie będzie dostosowane do potrzeb osób o różnych wrażliwościach, w tym ze spectrum autyzmu.

Podczas wizyty w teatrze widzowie będą mogli skorzystać z Miejsca Wyciszenia, czyli przestrzeni, w której w której możesz oddzielić się od nadmiaru bodźców takich jak: światło, hałas czy tłok, jeśli tego potrzebujesz.

Natomiast przed przedstawieniem – skorzystać z Przedprzewodnika, który pozwoli przygotować się do samej wizyty i dowiedzieć więcej  o spektaklu.

Spektakl „Królestwa” jest koprodukcją Teatru Guliwer i Teatru 21.
Program Teatru 21 / Centrum Sztuki Włączającej jest współfinansowany przez m.st. Warszawę.

Spektakl bierze udział w 28. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

Noc Muzeów, czyli Zagadki z Ulicy Różanej

Co dzieje się w pracowni plastycznej, gdy zgasną tam wszystkie światła?
Kto przemyka wtedy po teatralnych korytarzach?
Słyszycie jakieś odgłosy? Wydawało się, że ktoś coś mówił.
Nikt nie zna lepiej teatralnych zakamarków od mieszkańców Teatru. To oni zaprowadzą Was do miejsc, gdzie wydarzają się rzeczy magiczne. A jeśli będziecie mieć trochę szczęścia pokażą Wam też zwykłe życie teatru, kiedy nie ma już w nim nikogo. A może właśnie ktoś jeszcze tam jest?
Kim są prawdziwi mieszkańcy Teatru? Jak wyglądają i jakie mają zwyczaje?

Dowiecie się tego w trakcie spaceru za kulisy, na który zabierzemy Was w tegoroczną Noc Muzeów.

✔️Start: 18:30
✔️Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny. (W celu uczestnictwa w spacerze wystarczy przyjść do Teatru, nie obowiązują zapisy.)
✔️ Czas trwania spaceru to ok 30 minut.
✔️Każdy spacer po teatrze odbywa się dla max 30 osobowej grupy.
✔️ Spacery trwają od godziny 18:30 do 23:00.

✔️Podczas wydarzenia będzie obecna osoba z obsługi widowni mówiąca w języku ukraińskim.

 

Ach, jak cudowna jest Panama

Czego można chcieć, gdy ma się już wszystko, czego dusza zapragnie? Gdy żyje się w dolince nad rzeczką, w przytulnym domku z kominem i ma się przyjaciela. Gdy jest się silnym. Gdy nie trzeba się bać. A co, jeśli nagle dusza zapragnie czegoś, czego oczy jeszcze nie widziały? Na przykład miejsca pachnącego bananami?

„Ach, jak cudowna jest Panama” to spektakl na podstawie książki autorstwa Janoscha, którego główni bohaterowie – Miś i Tygrysek, wyruszają w podróż w poszukiwaniu nowego domu. Zainspirowani napisem „Panama” ze skrzynki wyłowionej z rzeczki, decydują się na wspólną wyprawę po szczęście. Czy wymarzoną Panamą okaże się miejsce pachnące bananami? A może Panama jest po prostu tam, gdzie czujemy się dobrze i bezpiecznie?

„Ach jak cudowna jest Panama” to teatr spełniający się w drodze, inspirujący do odkrywania w tkance otaczającego nas miasta przyczółków dla utopijnej idei Panamy. I choć wiemy, że podążając drogą nakreśloną przez Janoscha wrócimy do naszych własnych domostw, to jednak wyruszyć warto. Warto odkrywać to, co opatrzone, powierzchownie poznane czy stereotypowo zepchnięte. Warto przez chwilę uprawiać miejski survival, poznawać innych mieszkańców miasta, a własną wyobraźnię potraktować jak domowe zwierzątko i od czasu do czasu wyprowadzić ją na spacer – mówi Robert Jarosz, reżyser spektaklu i autor adaptacji.

Spektakl łączący środki teatru lalek i teatru plastyki ruchu, przeznaczony dla widzów od 3 roku życia.

Królewna Logorea i Niedźwiedź

Co przystoi Królowi? Czy Królowa może jeździć na wrotkach? Gdzie ma się podziać Królewna, która zamiast przyuczać się do siedzenia na tronie woli czytać książki? 

Logorea w niczym nie przypomina stereotypowej księżniczki z bajek. Lubi za to rozwiązywać nierozwiązywalne problemy i poznawać świat. To chyba wystarczające kompetencje, by stać się następczynią tronu? „Królewna Logorea i Niedźwiedź” to spektakl, który zabiera nas do świata magii, gdzie nieostrożne używanie czarów niesie ze sobą poważne konsekwencje i nieraz płata figle głównej bohaterce. Spektakl w zabawny sposób opowiada o poważnych sprawach. Współczesny język sztuki opowiada historię o ludziach, którzy uczą się przeżywać nieprzyjemne emocje, takie jak zazdrość, smutek czy lęk. 

Forma przedstawienia w inteligentny sposób gra z dworską konwencją i pałacowymi zwyczajami królestwa. Barwne kostiumy wprowadzają na scenę bajkową aurę, a subtelna, rockowa muzyka dopełnia całe widowisko. 

Spektakl dla widzów od lat 6.

Koziołek Matołek

Kolejna inscenizacja klasyki polskiej literatury dla dzieci w Teatrze Guliwer. Przedstawienie zrealizowane jest w konwencji nawiązującej do pierwszych historyjek obrazkowych autorstwa Kornela Makuszyńskiego i Mariana Walentynowicza.

Koziołek przemierza świat, odwiedza egzotyczne kraje, przeżywa emocjonujące i pouczające przygody. Jak zwykle wyjdzie cało z każdej opresji i odnajdzie „całkiem blisko”, to co dla niego najlepsze. Forma spektaklu łączy żywy plan, animację przedmiotów oraz teatr cieni.

Zapewniamy, że żadne dziecko nie wyjdzie ze spektaklu zawiedzione! „Koziołek  Matołek” to doskonały łącznik międzypokoleniowy. Postać niesfornego Koziołka zachęca do familijnego dialogu, bowiem podróże najsłynniejszego obywatela Pacanowa wywołają uśmiech, zarówno u dziadka, jak i wnuczki

Spektakl dla widzów od lat 4.

Tu znajdziesz informacje sensoryczne o spektaklu Guliwer Dostępny – Koziołek Matołek

Brzydkie Kaczątko

„Brzydkie Kaczątko” to doskonała propozycja na pierwszą wizytę w Teatrze Guliwer! Bajka H.Ch. Andersena to opowieść o poszukiwaniu wewnętrznego piękna, które ukryte jest w każdym z nas.

Droga Kaczątka prowadzi przez malowniczy świat przyrody, pełen kolorowych, ciepłych barw i zmieniających się pór roku. Wypełniają go różnobarwne zwierzęta, pokazane w planie lalkowo-aktorskim. Animacji lalek towarzyszy efektowny ruch sceniczny oraz muzyka, która oddaje koloryt świata natury.

Spektakl dla widzów od lat 3.

 

Byczek Fernando

„Byczek Fernando” to spektakl zrealizowany na podstawie wierszowanej bajki autorstwa amerykańskiego twórcy literatury dziecięcej, Munro Leafa. Fabuła książki opowiada o pokojowo nastawionym do świata byczku, który zamiast brać udział w korridzie woli wieść spokojne i radosne życie. Opowieść przypomina o tym, że pokój na świecie jest najważniejszy. Spektakl jest ucztą dla zmysłów, zachwyca wyjątkową scenografią inspirowaną twórczością Pabla Picasso i porywa rytmami hiszpańskiej muzyki.

Spektakl dla widzów od lat 5.

 

Podróż na czternaście łap

Kura, Pies, Lisica i jej syn Kłaczek wyruszają w niezwykłą podróż w poszukiwaniu miejsca otwartego dla wszystkich. Ich wspólna wędrówka jest pełna trudności, nieoczywistych decyzji i prób międzygatunkowych przyjaźni. Przedstawienie jest pełną dowcipu opowieścią drogi o poszukiwaniu domu wolnego od uprzedzeń i bezpiecznego.

Czy Jamnik-służbista zmieni los trójki bohaterów? Jak wpłynie na nich sfingowane porwanie Kury? I kto zamieszka w kurniku?

Na te wszystkie pytania odpowiedzi udzielą Wam bohaterowie dramatu Marty Guśniowskiej w reż. Mariána Pecko.

Spektakl dla widzów od lat 5.

Król Zofius i Cudowna Kura

W pewnym królestwie rządzi bardzo gniewny i samolubny Król, który przez swój egoizm zostaje zupełnie sam. Opuszczają go wszyscy mieszkańcy zamku, znika nawet jego pokój, uciekają od niego obrażone meble i sprzęty. Czy można być aż tak zapatrzonym w siebie, żeby nie zauważyć, że traci się to, co najważniejsze? Może czasem wystarczy przestać być tak bardzo poważnym, pozwolić sobie na odrobinę wygłupu i nie obawiać się ośmieszenia. Spektakl swoją estetyką przypomina ożywiony obraz surrealisty. Wchodzimy do głowy niezrównoważonego Króla i w niej szukamy odpowiedzi na nurtujące nas pytania.

Spektakl dla widzów od lat 5.

Bajka o deszczowej kropelce i tęczy

Spektakl w reżyserii Jacka Malinowskiego to poetycka opowieść o dojrzewaniu do odpowiedzialności i empatii. Niesforna kropelka, nie chcąc podporządkowywać się odgórnie ustalonym zasadom, wyrusza w podróż. Wędrując tanecznym krokiem przez świat poznaje coraz to nowych towarzyszy swojej wyprawy. W trakcie swojej barwnej podróży zauważa również, że królestwo świata zwierząt i roślin rządzi się szczególnymi prawami. Potrzeby żaby różnią się w końcu od potrzeb muchy. 

Marta Guśniowska stworzyła opowieść, która jest niezwykle aktualna w otaczającej nas rzeczywistości. Losy tytułowej bohaterki, która pragnie uratować świat od suszy, kierują uwagę na ekologię i ochronę naszej planety. Przeplatające historię piosenki pozwalają całkowicie zanurzyć się w świecie kropelki, a oparta na baletowych figurach choreografia zrozumieć emocje bohaterek i bohaterów. Spektakl buduje na scenie świat, w którym dzięki nadziei i odrobinie magii mogą zadziać się prawdziwe cuda. 

Przedstawienie łączy żywy plan z wykorzystaniem animacji komputerowych.

Spektakl dla widzów od lat 4.

Guliwer Dostępny – Bajka o deszczowej kropelce i tęczy

Śpiąca Królewna

„Śpiąca Królewna” to muzyczna baśń familijna, która opowiada o bezgranicznej miłości rodziców do dziecka i próbie jego ochrony przed błędami dorosłości. Rozśpiewane i barwne widowisko jest także opowieścią o tym, jak bardzo zmienił się świat w ciągu stuletniego snu królewny i jak ważne jest dbanie o naszą planetę. Różnorodność muzyki tworzy dramaturgię spektaklu, budując zmienne nastroje muzyczne. W naszym przedstawieniu piosenki śpiewane są w różnych stylach muzycznych, można usłyszeć rocka, blues, reggae i rap.

Spektakl dla widzów od lat 5.

Guliwer Dostępny – Śpiąca Królewna

Miłoś, czyli nie bój się łosiu

„Miłoś, czyli nie bój się łosiu” jest opartą na faktach opowieścią o losach pewnego chłopca, który zgubił swoją ukochaną maskotkę – Miłosia. Pewnego dnia chłopiec przez nieuwagę zostawił ją w parku na ławce. Fabuła tej współczesnej baśni prowadzi nas ścieżkami wyobraźni dziecka zatroskanego o los zagubionej maskotki. Każda z kolejnych przygód Miłosia staje się krokiem ku samodzielności chłopca. Odczarowuje przestrzeń wielkiego miasta z fikcyjnych niebezpieczeństw.

Spektakl dla widzów od lat 5.

Amelka, Bóbr i Król na dachu

Sztuka odwołuje się do dziecięcej wyobraźni. Słynny niemiecki dramaturg skorzystał ze znanych bajkowych motywów, by na nowo, nieco ironicznie opowiedzieć historię porwanej księżniczki. W tej dowcipnej, a nade wszystko poetyckiej zabawie skojarzeniami odnajdujemy uniwersalne prawdy, że trzeba być dobrym, by dobro zwyciężyło. Dynamiczne, a zarazem refleksyjne przedstawienie adresowane jest do dzieci, bo któż lepiej niż one zrozumie, co znaczy „wylać na siebie sukienkę”.

Spektakl dla widzów od lat 5.

O rybaku i złotej rybce

Rosja baśniowa, Rosja z ikon i średniowiecznych obrazów, Rosja carów i ojczyzna wielkich poetów, a także kraina pięknych ludowych baśni – taki wizerunek Rosji jest dzisiaj obrazem egzotycznym i niemal zupełnie nieznanym. Przywołać go chcemy sięgając po bajkę „O rybaku i złotej rybce” w literackiej wersji jaką jest poemat Puszkina w doskonałym tłumaczeniu J. Tuwima.
Spektakl w reżyserii Jevgenija Ibragimova nawiązuje do piękna i oryginalności ludowej baśni rosyjskiej. Przedstawienie przybliża atmosferę tradycyjnej rosyjskiej muzyki i malarstwa z użyciem całej magii na jaką możemy sobie pozwolić w teatrze lalek. Jednocześnie przypomina zawsze aktualną puentę o zgubnych skutkach nieobliczalnej chciwości.
Spektakl dla widzów od lat 5.

Ale Kino

„Ale Kino” to kolaż klasyki poezji dla dzieci w muzycznej oprawie dla widzów od lat 5 !

Akcja sceniczna rozgrywa się na planie filmowym. Ramę dla spektaklu stanowi opowieść o Panu Soczewce, operatorze filmowym z wiersza Jana Brzechwy, który przymierza się do nakręcenia filmu. Bohaterami są postaci z wierszy popularnych polskich poetów: Jana Brzechwy, Juliana Tuwima, Marii Konopnickiej, Henryka Sienkiewicza, Ignacego Krasickiego.

Widzowie mają szansę zajrzeć w kulisy filmowego świata i śledzić perypetie z planu filmowego. Scenografię do spektaklu tworzą garderoby aktorów, którzy na oczach widzów przygotowywani są do występów. Przed oczami publiczności odbywają się również zmiany dekoracji do poszczególnych scen i zmiany kostiumów.

Rzeczywistość sceniczna burzy iluzję filmowego świata – oczom widzów ukazany zostaje plan filmowy „in progress” – prowizoryczne studia, tekturowe ściany, zastawki na kółkach i malowane kulisy.

Zwierzęcy bohaterowie mają wspólny cel – stworzenie filmowego dzieła. Wiersze polskich poetów są pretekstem do pokazania szerokiego spektrum emocji, które towarzyszą twórczej pracy. Komiczne sytuacje mają drugie dno: każde zwierzę na swój sposób przeżywa pracę na planie – trema, nieśmiałość, brak wiary we własne siły – to tylko niektóre z emocji przeżywanych w trakcie występów. Udział w filmie staje się dla bohaterów spektaklu wyzwaniem by przeskoczyć własne ograniczenia i wyzwolić w sobie kreatywną moc.

W spektaklu używany jest stroboskop.

Spektakl dla widzów od lat 5.

Czerwony Kapturek

„Czerwony Kapturek” to barwne widowisko, które adresowane jest do wszystkich, którzy lubią historie „straszne“, ale z happy endem.
Na kanwie wierszowanej bajki Jana Brzechwy reżyser spektaklu stworzył żartobliwe, pełne ciepłego humoru, rozśpiewane widowisko familijne. Atrakcyjne dekoracje i kostiumy w konwencji rokokowej operetki nadają spektaklowi czar barokowego teatru, a także podkreślają dystans wobec baśniowej fantastyki.

Spektakl dla widzów od lat 5.

Gwiazdka

Grudzień to wyjątkowy czas w naszych kalendarzach. Jest zimno, sklepy wypełnione są świątecznymi ozdobami i melodiami, a myśli wszystkich nieustannie krążą wokół Świąt Bożego Narodzenia. Z radością lub z niepokojem odliczamy kolejne dni do Gwiazdki, zastanawiając się, jak ją przeżyć najlepiej.
A jak Wy przygotowujecie się do Świąt?
W tym roku możecie to zrobić z Nami, w teatrze!
Dwunastoosobowy zespół aktorski Teatru Lalek Guliwer zaprasza na skrzące się śmiechem, muzyką i tańcem przedstawienie, podczas którego poznacie święta z zupełnie innej strony! Osnową naszego świątecznego spektaklu są trzy przeplatające się ze sobą historie. Każda z nich zwraca uwagę na inny aspekt tego niezwykłego czasu. Przedstawienie zabiera widzów w podróż po tym szczególnym czasie, który dla niektórych jest okresem radosnego oczekiwania, a dla innych chwilą wyciszenia i oderwania od codzienności. Przezabawna drużyna Mikołaja bawi się pakując prezenty, samotna kobieta spędza czas w pustym mieszkaniu, a pastuszkowie zmierzają do stajenki, by przywitać Dzieciątko. Wszystkim przewodzi tytułowa Gwiazdka. Dokąd nas zaprowadzi i w jakie okna zajrzymy po drodze?
Przekonajcie się sami!

W scenariuszu wykorzystano utwór J. Słowackiego „Góry się ozłociły – szafiry mórz ciemnieją…”

Spektakl dla widzów od lat 5.

 

Jak się robi cyrk?

„Jak się robi cyrk?” to niezwykle współczesna baśń o drodze ku szczęściu wiodącej przez realizację najskrytszych pasji i talentów. Historia spektaklu rozgrywa się wokół spotkania młodego adepta sztuki cyrkowej z mistrzem, który najlepsze lata swojej aktywności ma już za sobą. Czy uda im się znaleźć wspólny język i zespolonymi siłami powołać do życia to, co kochają najbardziej – czyli cyrk? Widowiskowa rewia numerów cyrkowych realizowanych w konwencji czarnego teatru staje się w tym przypadku międzypokoleniowym łącznikiem, pokazując, że w kwestii umiejętności posługiwania się wyobraźnią na przestrzeni lat nie zmieniło się aż tak wiele. Jak się robi cyrk mając do dyspozycji tylko wyobraźnię? Przekonajcie się sami!

Spektakl dla widzów od lat 5.

Tata

Akcja spektaklu rozgrywa się wokół serii opowiadań Toona Tellegena, które tworzą wielowymiarowy portret ojca. Każda ze scen oparta jest na trikach iluzjonistycznych i magii osiąganej dzięki maszynerii teatru.
Tytułowy „tata” jest wszechobecny, raz mieści się w pudełku od zapałek, innym razem jest wielki niczym skała. Zapamiętany obraz ojca miesza się z wyobrażeniami na jego temat, czasem staje się więc dobrym duchem, który podpowiada ułamki na lekcji matematyki, a czasem łamie się na pół niczym David Copperfield. Próba zmierzenia się ze stratą rodzica miesza się z magiczną przypowieścią o rodzinnej miłości, w której ciepło i nostalgia zostają wyniesione do rangi sztuki.

Marek Ciunel, reżyser i autor scenariusza spektaklu „Tata” przeniósł twórczość Tonna Tellegena na teatralne deski realizując przedstawienie, które w swojej konstrukcji bliższe jest rewii niż klasycznej fabule. „Tata” to brawurowy spektakl dla wytrawnych miłośników teatru.

Spektakl dla widzów od lat 6.

Różowy Gość

„Różowy Gość” jest groteskową i humorystyczną historią tajemniczego przybysza, który niespodziewanie robi zamieszanie w życiu codziennym pewnej rodziny. Kiedy nagle pojawia się w ich mieszkaniu, wzbudza nie tylko entuzjazm dzieci, ale też niepokój rodziców. Jego obecność i związane z tym zabawne perypetie uświadamiają wszystkim wiele prawd o sobie i skutkują ucieczką od świata stereotypów, uprzedzeń i rutyny. Muzyka na żywo, dynamizm i pełne zwrotów akcji sytuacje to wielkie atuty przedstawienia, które opowiada na scenie historię bardzo prawdziwą, ale trochę jak z innej planety.

Spektakl dla widzów od lat 5.

„Tomasz Kowol, odtwórca głównej roli, posługuje się własnym kosmicznym językiem, którym hipnotyzuje dzieciaki na widowni – jest niczym jakiś futrzany furby, którym pragniemy się zaopiekować. I ten obcy język – zestaw pisków, mruknięć, min, gestów – nie stanowi bariery dla dzieci, one zresztą bardzo szybko akceptują gościa, jego inność, figurę Barbapapy, niemodną fryzurę, śmieszny sposób poruszania się (podkreślony odpowiednimi dźwiękami). Cały spektakl jest bardzo bogaty w rozmaite dźwięki, które wzmacniają przekaz – opisują gesty, tworzą dźwiękowe dekoracje, opowiadają o tym, czego nie możemy zobaczyć, są integralną częścią spektaklu. A do tego okazuje się, że nic tak nie ułatwia porozumienia jak muzyka. Wspólne granie, wykorzystywanie rozmaitych instrumentów perkusyjnych, klaskanie i podskakiwanie do rytmu wystarczą, żeby okazać akceptację, radość z bycia ze sobą, miłość, przywiązanie. Dzieci na widowni odczytują ten kod bezbłędnie.” – czytamy w recenzji na blogu teatrugłodna

Obcy w lesie

„Obcy w lesie” to historia o mieszkańcach lasu zaniepokojonych pojawieniem się w okolicy kogoś nowego. Ciąg niefortunnych zdarzeń wzbudza w bohaterach nieufność i niechęć do tajemniczego, nieproszonego gościa. Kim jest obcy? I czy to on winny jest wszystkich zdarzeniom, które przytrafiają się leśnym zwierzętom?
Zapraszamy was do niezwykłego świata, w którym razem z Królikiem i Wiewiórkami możecie rozwiązać kryminalną zagadkę i dowiedzieć się, kim jest tytułowy obcy.

Spektakl to niezwykle mądra i pouczająca lekcja o tolerancji, nie tylko dla dzieci.
Przedstawienie Ireneusza Maciejewskiego jest połączeniem żywego planu oraz muppetowych lalek – leśnych bohaterów opowieści. Książka „Obcy w lesie” Danuty Parlak, na podstawie której powstał tekst sztuki, została wyróżniona nagrodą Polskiej Sekcji iBbY 2015.

Spektakl dla widzów od lat 4.

 

 

Calineczka

Calineczka” w reżyserii Marka Ciunela to współczesna inscenizacja baśni Hansa Christiana Andersena. Zabawna opowieść o przygodach Calineczki i jej, nie zawsze małych, problemach, jest przede wszystkim historią poznawania i odkrywania świata. Tytułowa bohaterka, mimo że mierzy tylko jeden cal, doświadcza wielu przygód i nieraz podejmuje walkę o swoje marzenia i własne zdanie. Niezwykła scenografia Szymona Gaszczyńskiego tworzy na scenie świat taki, jakim widzi go Calineczka.

Działająca na wyobraźnię zabawa skalą sprawia, że rzeczywistość małej bohaterki staje się bardziej dostępna, a jej dylematy – bliższe dziecięcym problemom i wątpliwościom.
Przygody Calineczki w świecie przyrody i rozmaitych stworzeń śledzimy w rytm różnorodnej muzyki, która dopełnia całe widowisko. 

Spektakl dla widzów od lat 5.

 

 

W celu zagwarantowania wysokiej jakości usługi, strona ta wykorzystuje ciasteczka. Więcej na ten temat można dowiedzieć się w naszej polityce prywatności.